جشنواره فیلم تبریز محفل استعدادهای سینمایی است
جشنواره فیلم تبریز محفل استعدادهای سینمایی است

[ad_1] سید قاسم ناظمی در آیین افتتاح پانزدهمین جشنواره فیلم تبریز گفت: جشنواره فیلم تبریز محفل استعداهای سینمایی است. در آیین افتتاح این جشنواره که با حضور فیلمسازان، مدیران فرهنگی، پیشکسوتان و علاقه مندان سینما برگزار شد، سید قاسم ناظمی، رئیس جشنوار فیلم تبریز با نواختن زنگ آغاز به کار، اظهار کرد: سینما در آذربایجان […]

[ad_1]

سید قاسم ناظمی در آیین افتتاح پانزدهمین جشنواره فیلم تبریز گفت: جشنواره فیلم تبریز محفل استعداهای سینمایی است.

در آیین افتتاح این جشنواره که با حضور فیلمسازان، مدیران فرهنگی، پیشکسوتان و علاقه مندان سینما برگزار شد، سید قاسم ناظمی، رئیس جشنوار فیلم تبریز با نواختن زنگ آغاز به کار، اظهار کرد: سینما در آذربایجان شرقی و تبریز طی سال های اخیر افتخارات بسیاری به ارمغان آورده و این نشان می دهد که ما باید در این عرصه به استعدادها را بیش از پیش شناسایی کنیم و در راستای ارتقای این هنر گام های بزرگ تری برداریم.
وی افزود: سینما روایتگر زندگی است و فسیلمسازها قصه های خود را از میان تلخی و شیرینی های زندگی بیرون می کشند و به همین خاطر است سینما اهمیت ویژه ای دارد و مرزهای واقعیت را جا به جا می کند.
ناظمی ضمن تشکر از دبیرخانه پانزدهمین جشنواره فیلم تبریز تأکید کرد: برگزاری جشنواره های فیلم اعم از موضوعی و عمومی  در تبریز دارای سبقه ای دیرینه هستند و همواره در این حوزه جریان ساز بوده است و امیدواریم با همدلی تمام سینماگران تبریز و استان زین پس شاهد شکوفایی بیشتر سینما باشیم باشیم.
بر اساس این گزارش هادی امینی ، دبیر جشنواره پانزدهم نیز در آیین افتتاح جشنواره از اعضای دبیرخانه که تا به ثمر رسیدن این رویداد مهم شبانه روز تلاش کردند، قدردانی کرد و گفت: سینمای امروز تبریز و استان بیش از هر چیز نیاز به وحدت و همدلی دارد و معتقدم انجمن های مختلف باید دست به دست هم بدهند تا رویدادهایی از این دست بیشتر و در سطح بسیار بالاتری اتفاق بیفتند.
این گزارش می افزاید، مرتضی پوراظهری، پیشکسوت عرصه سینما، نیز در این مراسم هر حرکت مربوط به حوزه سینما مبارک است و به ویژه جشنواره ها محلی برای کشف استعدادهای این حوزه است.
وی افزود: جشنواره ها و هفته های فیلم بستری برای عرضه فیلم و روبرو شدن فیلمسازان با مخاطبان است.
پوراظهری گفت: سینما در تبریز سابقه بسیار طولانی دارد و قدمت برگزاری جشنواره ها در آذربایجان شرقی به پیش از انقلاب برمی گردد که در هیچ استانی اتفاق نمی افتاد و استقبال چشمگیری هم صورت انجام می شد.
این پیشکسوت عرصه سینما همچنین تأکید کرد: امکانات آن سینما در آن روزها با حال حاضر قابل مقایسه نیست و به همین خاطر است انتظار از سینماگران بسیار بیشتر از پیش است.
گفتنی است، پانزدهمین جشنواره فیلم تبریز از ۲۶ تا ۲۹ تیرماه در پردیس سینمایی ستاره باران برگزار می شود.

[ad_2]