تولید ۴۳۷ تن انواع گیاهان دارویی در مراغه
تولید ۴۳۷ تن انواع گیاهان دارویی در مراغه

به گزارش قلم پرس از مراغه، جواد کریمی‌اصل امروز در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه امسال ۴۳۷ تن گیاه دارویی در مزارع مراغه تولید شده است، اظهار داشت: گل محمدی، زعفران، بادرشبویه، شوید، شاهسپرم، ریحان و زوفا بیشترین گیاه دارویی تولید شده در این شهرستان است. وی با بیان اینکه ۲۳ نوع گیاه دارویی در […]

به گزارش قلم پرس از مراغه، جواد کریمی‌اصل امروز در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه امسال ۴۳۷ تن گیاه دارویی در مزارع مراغه تولید شده است، اظهار داشت: گل محمدی، زعفران، بادرشبویه، شوید، شاهسپرم، ریحان و زوفا بیشترین گیاه دارویی تولید شده در این شهرستان است.

وی با بیان اینکه ۲۳ نوع گیاه دارویی در مراغه تولید می‌شود، افزود: بیشترین این تولید به میزان بیش از ۱۶۸  تن به بادرشبویه اختصاص دارد.

کریمی‌اصل اضافه کرد: سالانه در مراغه ۷۸ تن گل محمدی، ۶۰ تن شاهسپرم ، ۱۵ تن ریحان، ۷ تن شوید و ۵ تن زوفا تولید می‌شود.

به گفته مدیر جهادکشاورزی مراغه، گل گاوزبان، اسطوخودوس، آویشن، مریم گلی، مرزه و ترخون نیز از دیگر گیاهان دارویی تولید شده است.

کریمی‌اصل اضافه کرد: امسال یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۴ درصد به تولید کنندگان گیاهان دارویی پرداخت شده است.

وی افزود: با هدف ایجاد اشتغال و کمک به معیشت روستاییان و افزایش تولید گیاهان دارویی پرداخت  ۳  میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان به بانک ها ابلاغ شده است.

شهرستان مراغه با داشتن ۸۸ هکتار سطح زیرکشت، از قطب های تولید گیاهان دارویی در آذربایجان شرقی است.

انتهای پیام/۶۰۰۰۷