توضیحات وزارت خارجه عراق درباره خروج نیروهای آمریکایی از این کشور
توضیحات وزارت خارجه عراق درباره خروج نیروهای آمریکایی از این کشور

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق، شامگاه روز (چهارشنبه)، پس از پایان گفت‌و‌گوهای راهبردی بغداد و واشنگتن توضیحاتی درباره خروج نیروهای بیگانه از خاک این کشور ارائه کرد. دور سوم گفت‌و‌گوهای راهبردی میان واشنگتن و بغداد، شامگاه روز  چهارشنبه، با تمرکز بر موضوع امنیت، مبارزه با تروریسم، اقتصاد، انرژی، […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق، شامگاه روز (چهارشنبه)، پس از پایان گفت‌و‌گوهای راهبردی بغداد و واشنگتن توضیحاتی درباره خروج نیروهای بیگانه از خاک این کشور ارائه کرد.

دور سوم گفت‌و‌گوهای راهبردی میان واشنگتن و بغداد، شامگاه روز  چهارشنبه، با تمرکز بر موضوع امنیت، مبارزه با تروریسم، اقتصاد، انرژی، مسائل سیاسی، و همکاری‌های پرورشی و فرهنگی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، سخنگوی وزارت خارجه عراق در این خصوص گفت:‌ «گفت‌و‌گوی راهبردی همزمان با چالش‌هایی امنیتی، بهداشتی و اقتصادی برگزار شد. بغداد و واشنگتن بر لزوم پایبندی به توافق چارچوب راهبردی تأکید کردند».

احمد الصحاف در ادامه اعلام کرد: «حضور نیروهای آمریکایی پس از این گفت‌وگو به دادن مشاوره‌ و آموزش محدود خواهد شد و نیروهای خارجی بر اساس یک جدول زمانی مشخص خارج از عراق مستقر خواهند شد».

الصحاف افزود: «نیروهای خارجی باقی‌مانده در پایگاه‌هایی کاملا عراقی حضور خواهند داشت. بغداد و واشنگتن بر سر عدم حضور نیروهای رزمی (خارجی) در عراق توافق کرده‌اند».

دور جدیدی از گفت‌وگوهای راهبردی میان بغداد و واشنگتن در تاریخ  ۱۱ ژوئن سال ۲۰۲۰ (۲۲ خرداد سال گذشته) در دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا، به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد و دو طرف در خصوص موضوعات مختلفی به‌ ویژه خروج نیروهای نظامی آمریکایی از عراق گفت‌و‌گو کردند.

انتهای پیام/