توسعه حمل و نقل ریلی با محوریت بهبود ارائه خدمات به مردم پیگیری شود
توسعه حمل و نقل ریلی با محوریت بهبود ارائه خدمات به مردم پیگیری شود
اعضای کمیسیون عمران، حمل و نقل وترافیک شورای اسلامی شهر تبریز با حضور در فاز سه خط یک قطار شهری تبریز این مسیر را با قطار طی کرده و در جریان ارائه خدمات به همشهریان قرار گرفتند.

به گزارش قلم پرس، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل وترافیک شورای اسلامی شهر تبریز در حاشیه این بازدید، طی گفت‌وگویی با تاکید بر ضرورت توجه به توسعه حمل و نقل عمومی اظهار کرد: بهره مندی تمام همشهریان از خدمات قطار شهری و بحث حمل و نقل ترکیبی از اولویت‌های اصلی این کمیسیون است.
وی خواستار توجه به کاهش زمان انتظار در ایستگاه‌های مترو شد و گفت: در حال حاضر زمان انتظار در فاز یک و دو خط یک مترو تبریز حدود ۱۷ دقیقه است که انتظار می رود کاهش داشته باشد.
رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل وترافیک شورای اسلامی شهر تبریز خاطرنشان کرد: کاهش زمان انتظار بدون شک نقش مهمی در افزایش مسافر در این مسیر خواهد داشت.
وی حل مشکل ترافیکی را در گرو توجه به توسعه حمل و نقل عمومی و ترکیبی دانست و گفت: دلیل مخالفت ما در کمیسیون عمران با اجرای تقاطع های غیر هم سطح نیز توجه ویژه به توسعه حمل و نقل عمومی است .
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل وترافیک شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به بازدید اخیر خود از مرکز کنترل فرمان شرکت بهره برداری قطار شهری تبریز گفت: فرهنگ‌سازی و توجه به استفاده عموم مردم از خدمات مترو باید مورد توجه قرار گیرد.
دبیر کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز، نیز در این بازدید با اشاره به توجه ویژه شرکت بهره برداری قطار شهری به برنامه‌های فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: خوشبختانه امروز شاهد اجرای ابلاغیه های بهداشتی در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در قطارشهری تبریز بودیم.
علی آجودان زاده، ادامه داد: متاسفانه شیوع کرونا دوباره شیب افزایشی را در پیش گرفته است و هرچند میزان مرگ و میر کاهش داشته اما در عین حال میزان همه‌گیری افزایش یافته است و طبق تحقیقات صورت گرفته بخش قابل توجهی از این همه گیری در اماکن عمومی بوده و باید تمام موارد بهداشتی را با تمام توان رعایت کنیم.
علی آجودان زاده ، ادامه داد: خوشبختانه مدیرعامل شرکت بهره برداری در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی موفق عمل کرده است و ارائه ماسک و دستکش و الزام استفاده از وسایل بهداشتی خود نقش مهمی در کاهش شیوع این بیماری خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: این همه گیری نباید زندگی عمومی را با مشکل روبه‌رو کند از این رو مجموعه‌های مختلف باید ضمن توجه به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ضدعفونی به موقع میزان ابتلا را کاهش دهند.
نائب رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز، نیز در این بازدید با تاکید بر ضرورت همراهی و همکاری تمامی دستگاه ها برای حل مشکلات مردم گفت: تمرکز شورا باید بر روی پروژه‌های کلان باشد تا بتوانیم خواسته‌های به حق مردم را به نحو احسن محقق کنیم.
محرم محمد زاده افزود: استفاده از حمل و نقل عمومی به عنوان یک فرهنگ باید مورد توجه باشد و ما نیز در کمیسیون به صورت تمام وقت در خدمت سازمان‌ها و شرکت‌های مربوطه هستیم تا مشکلات در کمترین زمان ممکن حل شده و ارائه خدمات مطلوبی را برای مردم شاهد باشیم.