تمهیدات پلیس برای تمدید گذرنامه و صدور برگ گذر اربعین
تمهیدات پلیس برای تمدید گذرنامه و صدور برگ گذر اربعین

[ad_1] رئیس پلیس امنیت عمومی انتظامی استان آذربایجان شرقی از تمهیدات پلیس استان برای تمدید گذرنامه های فاقد اعتبار و صدور برگ گذر اربعین برای زائران اربعین حسینی خبر داد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، محمدحسن پاشا امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تمدید اعتبار گذرنامه برای زوار اربعین حسینی (ع)،  از روز شنبه […]

[ad_1]


رئیس پلیس امنیت عمومی انتظامی استان آذربایجان شرقی از تمهیدات پلیس استان برای تمدید گذرنامه های فاقد اعتبار و صدور برگ گذر اربعین برای زائران اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، محمدحسن پاشا امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تمدید اعتبار گذرنامه برای زوار اربعین حسینی (ع)،  از روز شنبه ۵ شهریور ماه در اداره گذرنامه استان همانند سایر استان ها در حال انجام می باشد که با توجه به این که طرف عراقی حداقل مدت اعتبار گذرنامه را برای ورود به آن کشور ۶ ماه اعلام داشته، تمدید گذرنامه از تاریخ ۱شهریور تا تاریخ ۲۹ اسفند ماه، به مدت شش ماه در گذرنامه درج می شود. 

وی افزود:  درج برچسب نمدید صرفاً برای زوار عتبات عالیات و در بازه زمانی زیارت اربعین صورت می پذیرد. 

رئیس پلیس امنیت عمومی انتظامی استان تصریح کرد:  گذرنامه های صادره از ۱ شهریور ۱۳۹۱ به بعد که فاقد اعتبار بوده یا در هنگام خروج از کشور کمتر از ۶ ماه اعتبار دارند، مشمول این طرح می باشند که فرآیند تمدید گذرنامه در ادارات تابعه در سراسر کشور با ورود به سامانه صدور جدید، قسمت درخواست تمدید گذرنامه صورت می پذیرد. 

وی گفت: در شهرستان های مراغه، مرند، میانه، اهر و بناب نیز امان تمدید گذرنامه ها ایجاد شده که هم استانی ها می توانند به اداره گذرنامه شهرستان ها مراجعه و نسبت به تمدید گذرنامه های خود اقدام کنند. 

پاشا تصریح کرد: برای زنان متاهل و فرزندان زیر ۱۸ سال اخذ اجازه خروج کتبی همسر و پدر، در محل اداره مهاجرت و گذرنامه، پس از احراز هویت الزامی است و به گذرنامه های مخدوشه و دارای آب خوردگی، پارگی و … خدمات تمدید ارائه نمی شود و همچنین به گذرنامه های مفقودی درج در سامانه، خدمات تمدید ارائه نمی شود. 

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: هیچ گونه تمدیدی در مرزهای منتهی به عراق در خصوص گذرنامه های فاقد اعتبار و باطله انجام نمی شود بنابراین از مردم شریف انتظار می رود بدون گذرنامه و بدون مدرک معتبر به مرزهای تعین شده مراجعه ننمایند. 

 سرهنگ “پاشا” تاکید کرد: متقاضیان گذرنامه که از مورخه ۱۴۰۱/۰۶/۰۲  برای اخذ گذرنامه به دفاترپلیس +۱۰ مراجعه و درخواست گذرنامه نموده اند و تاکنون موفق به دریافت گذرنامه نشده اند و صرفا” قصد مسافرت به کشورعراق برای زیارت اربعین  را دارند می توانند به سایت سامانه سخا به آدرسsakha.epolice.irمراجعه و درخواست صدور برگ اربعین نمایند تا بعد از ۴۸ ساعت برگ عبور موقت اربعین به آدرس محل سکونت متقاضیان ارسال شود و گذرنامه متقاضیان نیز متعاقبا” ارسال خواهدشد. 

رئیس پلیس امنیت عمومی انتظامی استان با بیان اینکه پلیس اداره گذرنامه در مرکز استان و شهرستان های اعلام شده تا ساعت ۱۷ در خدمت عاشقان حسینی و زائران اربعین خواهند بود .
 

انتهای پیام/


[ad_2]