تمرکززدایی و‌ تقویت جریان تولید و توسعه زیرساخت شهرستان ها دغدغه ماست
تمرکززدایی و‌ تقویت جریان تولید و توسعه زیرساخت شهرستان ها دغدغه ماست

محمد خزاعی، معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست صمیمی و هم اندیشی با فعالان عرصه فیلم و سینمای آذربایجان شرقی اظهار داشت: تمرکززدایی و تقویت زیرساخت های موجود در شهرستان ها اولویت اصلی سازمان است. وی با بیان اینکه هنرمندان بیش از حمایت های مالی به دنبال احترام […]



محمد خزاعی، معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست صمیمی و هم اندیشی با فعالان عرصه فیلم و سینمای آذربایجان شرقی اظهار داشت: تمرکززدایی و تقویت زیرساخت های موجود در شهرستان ها اولویت اصلی سازمان است.

وی با بیان اینکه هنرمندان بیش از حمایت های مالی به دنبال احترام و نگاه عزتمند از سوی مسوولان هستند، خاطرنشان کرد: اگر شأن و جایگاه هنرمندان بدرستی شناخته و رعایت شود، قطعا رغبت برای تولید آثار فاخر و کیفی افزایش خواهد یافت.
خزاعی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تصویرسازی صحیح از تبریز، اذربایجان و ایران بسیار مهم و بر عهده هنرمندان سینماست، تصریح کرد: اینکه جهانیان چه تصویر ذهنی از این منطقه و نام ایران داشته باشند، بسیار حایز اهمیت است.
وی ادامه داد: جنس ارایه محصولات فرهنگی در حال تغییر است، اما نیاز به نیروی انسانی متخصص به عنوان سرمایه هر کشور تحت هر شرایطی وجود دارد، ماندن و تلاش برای امور فرهنگی و دستاوردهای ملی بسیار مهم است.
خزاعی خاطرنشان کرد: سینما می تواند فرهنگ ساز بوده و مشکل ملت ها و دولت ها را حل کند، بسیاری از کشورهای حوزه خلیج فارس از برترین تکنولوژی های سینمایی برخوردار هستند اما چون تخصص و نیروی انسانی متخصص ندارند، تاثیر فرهنگی و هنری در عرصه های بین المللی ندارند.
معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه به دنبال کشف استعدادهای جدید در شهرستان ها هستیم، گفت: حمایت از هنرمندان و فیلم سازان شهرستانی اولویت اصلی سازمان سینمایی است.

گفتنی است، در پایان این نشست ضمن طرح مسایل و مشکلات حوزه سینمای استان از سوی فعالان این عرصه، تعدادی از فعالان فیلم و سینمای آذربایجان شرقی مورد تجلیل قرار گرفتند.