تمدید مهلت استفاده از حق تقدم خرید سهام در نماد (وسناح۱)
تمدید مهلت استفاده از حق تقدم خرید سهام در نماد (وسناح۱)

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و بنا به اعلام مدیر عملیات بازار فرابورس ایران  ، انجام معاملات نماد معاملاتی (وسناح۱) در پایان معاملات روز سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ متوقف می شود. کارگزارانی که حق تقدم مذکور را خریداری می کنند، می بایست وجه پذیره نویسی حق تقدم خریداری شده را همزمان باتسویه […]

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و بنا به اعلام مدیر عملیات بازار فرابورس ایران  ، انجام معاملات نماد معاملاتی (وسناح۱) در پایان معاملات روز سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ متوقف می شود.

کارگزارانی که حق تقدم مذکور را خریداری می کنند، می بایست وجه پذیره نویسی حق تقدم خریداری شده را همزمان باتسویه وجه معامله حق تقدم به شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز کنند. بدیهی است مسئولیت واریز وجه معامله حق تقدم و همچنین وجه پذیره نویسی حق تقدم خریداری شده (ارزش اسمی هر سهم) بر عهده کارگزار مربوط است .

شرکت سپرده گذاری مرکزی، وجوه حق تقدم استفاده نشده را به کارگزار فروشنده پرداخت کرده وکارگزار فروشنده مکلف است وجوه مذکور را به حساب ناشر واریز کند.

خاطرنشان می شود:  با توجه به اینکه سهام مذکور حق تقدم استفاده نشده است، خریداران امکان فروش سهام خریداری شده را تا قبل از ثبت افزایش سرمایه شرکت ندارند.

همچنین، با توجه به اینکه متعهد پذیره‌نویس، سهامدار عمده ناشر است، چنانچه تمایل داشته باشد بدهی ناشی از خرید حق تقدم های استفاده نشده در عرضه عمومی ناشی از افزایش سرمایه را با مطالبات خود از ناشر تهاترکند، می بایست حداقل ۵ روز قبل از اتمام دوره عرضه عمومی، درخواست خود به همراه گزارش بازرس قانونی ناشر مبنی بر تأیید خالص بدهی به متعهد پذیره نویس را به فرابورس ارائه دهد.

 فرابورس با بررسی و احراز شرایط این تبصره اجازه انجام تسویه خارج از اتاق پایاپای معاملات مربوطه را مطابق با روال مربوط با فرم تسویه خارج از اتاق پایاپای صادر می کند.