تماس تلفنی وزیر خارجه قزاقستان با معاون دبیرکل سازمان ملل متحد
تماس تلفنی وزیر خارجه قزاقستان با معاون دبیرکل سازمان ملل متحد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «مختار تلئوبردی» وزیر امور خارجه قزاقستان و «آرمیدا آلیسجابانا» معاون دبیر کل سازمان ملل متحد و دبیر اجرایی کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل در آسیا و اقیانوسیه گفت‌وگو کردند. طرفین وضعیت کنونی همکاری بین قزاقستان و کمیسیون مذکور و چشم انداز تقویت همکاری‌ها را مورد بحث و […]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «مختار تلئوبردی» وزیر امور خارجه قزاقستان و «آرمیدا آلیسجابانا» معاون دبیر کل سازمان ملل متحد و دبیر اجرایی کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل در آسیا و اقیانوسیه گفت‌وگو کردند.

طرفین وضعیت کنونی همکاری بین قزاقستان و کمیسیون مذکور و چشم انداز تقویت همکاری‌ها را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در این تماس تلفنی از تلئوبردی دعوت کرد تا ریاست هفتاد و هفتمین نشست سالانه « ESCAP» که بالاترین ارگان حاکم کمیسیون مذکور است را به عهده بگیرد.

این اجلاس در ۲۶-۲۹ آوریل امسال در قالب‌های مختلف با حضور سران کشورها، نخست وزیر و وزرای ۵۳ کشور قاره آسیا و اقیانوسیه برگزار می‌شود.

وزیر امور خارجه قزاقستان به نوبه خود با ابراز قدردانی این پیشنهاد را پذیرفت.

کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل در آسیا و اقیانوسیه (ESCAP) در ماه مارس سال ۱۹۴۷ تاسیس شده است. دفتر مرکزی این کمیسیون در «بانکوک» قرار دارد.

وظیفه این کمیسیون، کمک به توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورهای آسیا و اقیانوسیه از طریق تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای است.

این کمیسیون بزرگترین مجمع بین دولتی و منطقه‌ای با ۵۳ دولت عضو و ۹ عضو وابسته به شمار می‌رود.

انتهای پیام/