تلاش می‌کنیم مشکلات عمده بخش تولید در سال جاری حل شود
تلاش می‌کنیم مشکلات عمده بخش تولید در سال جاری حل شود

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به استان مهم‌ترین مشکلات بخش تولید و صنعت مورد توجه قرار گرفت، اظهار داشت: صنعت استان به سه هزار مگاوات برق نیاز دارد که تنها نصف این نیاز تولید و تامین می‌شود و تلاش می‌کنیم بخش مهمی از این مشکلات در یک سال آینده حل […]


استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به استان مهم‌ترین مشکلات بخش تولید و صنعت مورد توجه قرار گرفت، اظهار داشت: صنعت استان به سه هزار مگاوات برق نیاز دارد که تنها نصف این نیاز تولید و تامین می‌شود و تلاش می‌کنیم بخش مهمی از این مشکلات در یک سال آینده حل شود و با افزایش کیفیت تولیدات استان شاهد اتفاقات خوب در بخش صادرات باشیم.

عابدین خرّم عصر پنج‌شنبه در آئین گرامی‌داشت روز ملی صنعت و معدن در تبریز، افزود: صاحبان صنایع و تولیدکنندگان، کارفرمایان و کارگران استان به صورت شبانه روزی تلاش می کنند تا در مقابل تحریم های ناجوانمردانه دشمن، تولید کشور را سرزنده و سرافراز نگه دارند.

وی با اشاره به اینکه بخش صنعت، معدن و تجارت یک روح و یک جسم دارد و صاحبان صنایع در واقع روح این بخش هستند، ادامه داد: این روح در تبریز و آذربایجان شرقی با وجود نیروی انسانی فعال، جدی و پای کار که با وجود مشکلات دست از کار و مجاهدت نکشیده‌اند، زنده است.

خرّم گفت: یکی از مشکلات اساسی در حوزه صنعت، عدم تکمیل زنجیره تولید در عرصه های مختلف است که تبعات آن را در صنایعی چون خودروسازی، فرش و فولاد استان به وضوح می‌بینیم.

وی با تاکید بر برنامه ریزی دقیق با استفاده از علم و توان نخبگان صنعتی جهت ارتقای بهره‌وری ، ادامه داد: ستاد تسهیل و رفع موانع آذربایجان شرقی به صورت شبانه روزی برای رفع مسائل و مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران فعالیت می کند ولی به وضع موجود راضی نیستیم.

وی ادامه داد: سپرده های بانکی باید به سمت تولید هدایت شود ولی متاسفانه میزان ارایه تسهیلات بانکی به بخش تولید در آذربایجان شرقی از میانگین کشوری پایین است.

خرّم افزود: میانگین تخصیص منابع بانکی به بخش تولید در کشور بیش از ۷۰ درصد است، این رقم در آذربایجان شرقی ۵۵ درصد است و مسئولان بانکی استان باید بدانند در دولت سیزدهم اگر با این روند همراهی نکند کنار گذاشته خواهند شد.

وی، فرسودگی ماشین آلات را از دیگر مشکلات و موانع صنعت عنوان کرد و گفت: این مشکل باید توسط تولیدکنندگان ماشین آلات داخلی و البته تسهیل قوانین و مقررات گمرکی در بحث واردات ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز صنایع و واحدهای تولیدی رفع شود.