تقوی: مربی ریسک پذیری هستم / قعرنشینی سپیدرود به خاطر بدشانسی است
تقوی: مربی ریسک پذیری هستم / قعرنشینی سپیدرود به خاطر بدشانسی است

سرمربی تراکتورسازی با بیان اینکه مربی ریسک پذیری هستم، گفت:  فلسفه فوتبالی من این است که سعی می‌کنم با فلسفه فوتبال خودمان بازی کنیم و در بازی اسیر تاکتیک تیم حریف نشویم به گزارش قلم پرس، محمد تقوی در نشست خبری پیش از دیدار تراکتورسازی مقابل سپیدرود رشت، اظهار کرد: سپیدرود در انتهای جدول قرار دارد […]

سرمربی تراکتورسازی با بیان اینکه مربی ریسک پذیری هستم، گفت:  فلسفه فوتبالی من این است که سعی می‌کنم با فلسفه فوتبال خودمان بازی کنیم و در بازی اسیر تاکتیک تیم حریف نشویم

به گزارش قلم پرس، محمد تقوی در نشست خبری پیش از دیدار تراکتورسازی مقابل سپیدرود رشت، اظهار کرد: سپیدرود در انتهای جدول قرار دارد و به نظر بازی راحتی با این تیم داریم اما این طور نیست. سپیدرود همانند تراکتورسازی تیم ریشه‌داری است. شاید سابقه کمی در لیگ برتر داشته باشد اما تیم ریشه داری است و علی کریمی روی نیمکت این تیم می‌نشیند.
او حضور نماینده رشت در انتهای جدول را از بدشانسی این تیم دانست و گفت: مطمئنا بازی راحتی با این تیم نداریم.
سرمربی تراکتورسازی گفت: یکی از مهم‌ترین اعتقادات من بعد از آمدن به تراکتورسازی این بود که نباید صرفا به فکر کسب امتیاز باشیم. ما نقطه ضعف‌هایی داریم ولی شخصا تفاوتی در قبال سپیدرود و تیم‌های دیگر قائل نیستم و باید در هر بازی تفکرات خودمان را به تیم حریف دیکته کنیم. فلسفه فوتبالی من این است که سعی می‌کنم با فلسفه فوتبال خودمان بازی کنیم و در بازی اسیر تاکتیک تیم حریف نشویم. من مربی ریسک پذیری هستم، سعی می‌کنیم در همه بازی‌ها فوتبال تهاجمی ارائه دهیم. این طور نیست که به دنبال تخریب تاکتیک تیم حریف باشیم.
سرمربی تراکتورسازی با تاکید بر این که فوتبال برای او مرگ و زندگی نیست، افزود: چمدان من آماده است. مربی باید همواره آماده کنار رفتن از تیمش باشد. بازیکنانم از انتخاب نشدن سرمربی تیم سردرگم نیستند. خوشحالم بازیکنان بزرگ تراکتورسازی زیر نظر من کار می‌کنند. مهم‌ترین موضوعی که به آن فکر می‌کنم حفظ سلسله مراتب در تیم است. بازیکنان می‌دانند مسئولیت تیم بر عهده من است. همیشه برای پیروزی وارد زمین می‌شویم.
او یادآور شد: بالانس موردنظر در تیم ما حاکم نیست و سعی می‌کنیم آن را حکم فرما کنیم و مقابل حریف ضربه پذیر نباشیم.
تقوی خاطرنشان کرد: من به فکر بازگشت به ایران نبودم. دوست داشتم بیایم و شرایط فراهم شد. دوست داشتم به ایران بیایم و کنار مربی بزرگی مثل توشاک درس یاد بگیرم.
سرمربی تراکتورسازی اظهار کرد: معتقدم که باید تغییراتی در تیم ایجاد کنیم. همه از تراکتورسازی انتظار قهرمانی دارند. انتظار من از تراکتورسازی بلند پروازانه است. حداقل به دنبال کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هستم. برای رسیدن به این هدف باید از هر دو بازی چهار امتیاز کسب کنیم. از نظر فنی در مسیر درستی قرار گرفته‌ایم.
وی درباره شرایط تیمش در پایان فصل افزود: استراتژی من این است که حداقل در نیم فصل در بین پنج تیم برتر لیگ باشیم. اگر در نیم فصل بین سه تیم باشیم می‌توانیم برای قهرمان تلاش کنیم. در نیم‌فصل باید تیم را تقویت کنیم. من تصمیم گیرنده نیستم اما استراتژی باشگاه این است که تراکتور در سه سال آینده در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشد.
تقوی در پاسخ به سوال خبرنگاری که چه تدابیری که برای مقابله با دفاع اتوبوسی سپیدرود اندیشیده است، گفت: اطمینان دارم مهاجمانم می‌توانند هر دفاعی را تحت تاثیر قرار دهند. بازی ما در بازی‌ها تغییرات زیادی ندارد.
سرمربی تراکتور سازی از احتمال غیبت علیرضا نقی‌زاده در بازی پیش‌روی تیمش خبر داد و گفت که در سه ساعت آینده وضعیت این بازیکن معلوم می‌شود.
تقوی در پایان با بیان این که باید بازی‌سازی در تیمش از خط دفاعی شروع شود، گفت: روی این موضوع کار می‌کنیم تا به توانایی لازم برسیم.