تقویت دیپلماسی کشاورزی و شناسایی بازارهای جدید صادراتی
تقویت دیپلماسی کشاورزی و شناسایی بازارهای جدید صادراتی
سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس در نشست با مشاور وزیر جهاد کشاورزی بر تقویت دیپلماسی کشاورزی و شناسایی بازارهای جدید صادراتی در ارس تاکید کرد.

به گزارش قلم پرس، علی نوید در دیدار با مشاور وزیر جهاد کشاورزی که با حضور جمعی از معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی و فعالان بخش خصوصی تشکیل شد، با اشاره به ظرفیت بالای منطقه آزاد ارس در تولید انواع محصولات باغی، زراعی، گلخانه‌ای، دامی و آبزی‌پروری، اظهار داشت: سال گذشته بالغ بر ۱۲۰ هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای، دامی و زراعی تولید شده که از این میزان ۳۶ هزار تن به روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است.
وی ادامه داد: سطح اراضی باغی و زراعی در زون جلفا حدود ۴ هزار هکتار است که درحال برنامه‌ریزی برای افزایش ضریب مکانیزاسیون، استفاده از تکنولوژی و روش‌‌های نوین جهت افزایش تولید می‌باشیم.
سرپرست معاونت سرمایه‌گذری و اقتصادی سازمان منطقه آزاد ارس به ظرفیت بالای بخش خصوصی در تامین امنیت غذایی اشاره و عنوان کرد: از شرکت آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی انتظار داریم در ترمیم و اصلاح شبکه‌های آبرسانی مشارکت کنند.
وی در این دیدار از برگزاری همایش تخصصی سازه‌های نوین گلخانه‌ای و برندینگ صنعت کشاورزی ارس در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور امنیت غذایی نیز در این دیدار ضمن تشکر از فعالین بخش کشاورزی به جهت تولید در شرایط کنونی کشور، قول مساعد برای پیگیری و تسریع در رفع مشکلات مطروحه را داد.‌
وی بر تقویت دیپلماسی کشاورزی، ایجاد و شناسایی بازارهای جدید، استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و توجه به اهمیت امنیت غذایی در سطح کشور تاکید کرد و توسعه پایانه‌های محصولات صادراتی، تهیه تقویم تولید و صادرات محصولات را جزو برنامه‌های تحول‌زا در حوزه کشاورزی خواند.