تقدیر امام جمعه تبریز از کاسب منصف + فیلم
تقدیر امام جمعه تبریز از کاسب منصف + فیلم

حجت‌الاسلام‌ سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز به دیدار کاسب خوش‌انصاف تبریزی رفت. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، در روزهای اخیر در عکسی از کاسب تبریزی در فضای مجازی منتشر شد که با استقبال شهروندان در داخل و خارج کشور مواجه شد. این عکس  نشان می‌دهد کاسب تبریزی هنگام […]

حجت‌الاسلام‌ سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز به دیدار کاسب خوش‌انصاف تبریزی رفت.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، در روزهای اخیر در عکسی از کاسب تبریزی در فضای مجازی منتشر شد که با استقبال شهروندان در داخل و خارج کشور مواجه شد.

این عکس  نشان می‌دهد کاسب تبریزی هنگام خرید چای در بازار صفی تبریز وقتی چای را وزن می‌کند در کفه دیگر ترازو یک پات خالی همراه با وزنه می‌گذارد.

وقتی علت را پرسیدند گفته است: من به شما چای کیلویی می‌فروشم نه پاکت پس به ازای وزن پاکت باید چای بدهم.

این عکس حتی در رسانه‌های ترکیه نیز بازتاب زیادی داشته است و مورد تقدیر قرار گرفت.

 

گفت‌‌وگو با کاسب با انصاف 

از میان همهمه‌ جمعیت و «یاالله» باربران که کنار بکشید تا به شما نخورد، گذشتیم. حجره‌ای بسیار ساده با درهای چوبی که آدمی را به گذشته‌هایی سوق می‌دهد که حکایت از صداقتی داشت که این روزها به سختی می‌توان رنگ و نشانی از آن یافت و بر آن دلخوش کرد.

با یک سلام و خدا قوت وارد حجره شدیم سادگی این حجره بی‌نظیر است، با گشتی که در داخل حجره داشتیم نوشته‌‌ای با عنوان «فدای لب تشنه‌ات یا حسین»، ناخودآگاه توجه‌مان را جلب کرد که بی‌شک نشان از ارادت خاص حاج کاظم به سرور و سالار شهیدان دارد.

عطر دل‌انگیز چای و نوشیدن آن در یک استکان کمر باریک، چیزی بود که با دیدن این حجره به یاد آوردیم. هر طوری بود سر صحبت را با صاحب این مغازه باز کردیم.

حاج کاظم با ۸۰ سال سن، ۶۵ سال است که در بازار صفی مغازه دارد. وقتی از وی، علت وزن کردن پاکت را پرسیدیم، گفت: به طور مثال فردی که از من نیم کیلو چای می‌خواهد اگر من پاکت را وزن کنم و به قیمت چای بفروشم این روا نبوده و انصاف نیست، به این خاطر پاکت را نیز وزن می‌کنم و حق مشتری هر چه باشد، می‌دهم.