تفکیک غیرمجاز زمین‌های زراعی توسط افراد سودجو درمراغه / یک‌هزار هکتار حاشیه‌نشین و بافت فرسوده در مراغه
تفکیک غیرمجاز زمین‌های زراعی توسط افراد سودجو درمراغه / یک‌هزار هکتار حاشیه‌نشین و بافت فرسوده در مراغه

[ad_1] شهردار مراغه گفت: تفکیک غیرمجاز و فروش زمین‌های زراعی حاشیه شهرتوسط سودجویان درمراغه خلاف قانون است. به گزارش قلم پرس،از مراغه، محمد مقتومی شهردار مراغه امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: به تازگی عده‌ای سودجو اقدام به تفکیک و فروش ۱۰ هکتار زمین زراعی کرده‌اند که این معامله‌ها به قصد کلاهبرداری است. وی افزود: […]

[ad_1]


شهردار مراغه گفت: تفکیک غیرمجاز و فروش زمین‌های زراعی حاشیه شهرتوسط سودجویان درمراغه خلاف قانون است.

به گزارش قلم پرس،از مراغه، محمد مقتومی شهردار مراغه امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: به تازگی عده‌ای سودجو اقدام به تفکیک و فروش ۱۰ هکتار زمین زراعی کرده‌اند که این معامله‌ها به قصد کلاهبرداری است.

وی افزود: شهروندان برای خرید هرگونه زمین برای ساخت خانه در داخل و خارج محدوده آن را از شهرداری استعلام کنند تا در آینده دچار ضرر و زیان نشوند.

مقتومی اضافه کرد: برخی از شهروندان به طمع خرید زمین ارزان و کسب درآمد در دام این افراد گرفتار شده‌اند.

به گفته شهردار مراغه، براساس قانون برای زمین‌هایی که به‌صورت غیرمجاز تفکیک، قطعه بندی و واگذار می‌شود، پروانه ساخت صادر نمی‌کند.

وی گفت: شهرداری هیچ‌گونه خدمات به زمین‌های قولنامه‌ای به‌خاطر رعایت نشدن ضوابط شهرسازی، معابر و سرانه خدماتی ارائه نخواهد کرد.

مقتومی خاطرنشان کرد: وجود  ۷۰۰ هکتار حاشیه‌نشینی در مراغه و نبود فضا در این محدوده برای ایجاد کاربری‌های خدماتی شهرداری را دچار مشکل کرده است.

وی افزود: علاوه بر حاشیه‌نشینی، شهر مراغه بیش از ۳۰۰ هکتار بافت فرسوده دارد.

انتهای پیام/س


[ad_2]