تعزیرات و جرایم سیاسی و امنیتی نیاز به بازنگری دارند
تعزیرات و جرایم سیاسی و امنیتی نیاز به بازنگری دارند

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی  چیت سازیان  در گفت‌وگو با ایسنا درباره تاکید رییس قوه قضاییه بر بازنگری قوانین کیفری گفت: سخن رییس قوه قضاییه در خصوص بازنگری قانون مجازات صحیح و درست است و باید هر چند سال قوانین مورد بازنگری قرار گیرد.  وی افزود: در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، حقوقدانان و قضات محترم دیوان عالی […]

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی  چیت سازیان  در گفت‌وگو با ایسنا درباره تاکید رییس قوه قضاییه بر بازنگری قوانین کیفری گفت: سخن رییس قوه قضاییه در خصوص بازنگری قانون مجازات صحیح و درست است و باید هر چند سال قوانین مورد بازنگری قرار گیرد. 

وی افزود: در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، حقوقدانان و قضات محترم دیوان عالی کشور بعضا با چالش هایی در زمینه بعضی از قوانین روبرو هستند، ‌مثلا در باب تعزیرات درست است که اصول کلی را شرع اسلام بیان کرده  و درست است که اعمال تعزیرات در اختیار حاکم است و قضات قوانین را اجرا می کنند، اما باز مواردی پیش می آید که نیازمند آرای وحدت رویه است و باید یک سبک خاصی در دستگاه قضا در این امور باشد؛ لذا جا دارد بازنگری در بخش تعزیرات صورت گیرد.

این وکیل دادگستری گفت: تعزیر هر شخصی بر حسب مورد خودش است.  تعزیر هنرمندان و نیروهای انتظامی و اساتید و ورزشکاران و… مورد خودش را می طلبد و تعزیر هم امروزه بیشتر جنبه های روحی و روانی دارد تا شلاق زدن و جریمه مالی.  آیا اصل بر تعزیر تازیانه است یا جنبه های روانی؟ لذا باید حدود و ثغور آن مشخص شود.

چیت سازیان در پایان گفت:  باید بازنگری هم در خصوص  جرایم سیاسی و امنیتی و اخلال در نظام صورت گیرد و  حدود و ثغور آن مشخص شود.

انتهای پیام