تشکیل یک بنیاد حقوقی از سوی نزدیکان ترامپ برای مقابله با سیاست‌های بایدن
تشکیل یک بنیاد حقوقی از سوی نزدیکان ترامپ برای مقابله با سیاست‌های بایدن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقامات پیشین دولت آمریکا در دوره ترامپ که هدایت سیاست‌های ضد مهاجرتی وی را برعهده داشتند، روز چهارشنبه از تشکیل یک گروه حقوقی با هدف مقابله با دستورکار چپ افراطی که ادعا می‌کنند در دولت بایدن در حال رشد است، خبر دادند. «استفان میلر» مشاور بانفوذ ترامپ در دوره […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقامات پیشین دولت آمریکا در دوره ترامپ که هدایت سیاست‌های ضد مهاجرتی وی را برعهده داشتند، روز چهارشنبه از تشکیل یک گروه حقوقی با هدف مقابله با دستورکار چپ افراطی که ادعا می‌کنند در دولت بایدن در حال رشد است، خبر دادند.

«استفان میلر» مشاور بانفوذ ترامپ در دوره ریاست‌جمهوری وی، «جین همیلتون» متحد ارشد میلر در وزارت دادگستری در آن زمان و «مارک میدوز» رئیس کارکنان کاخ سفید در همان زمان، هدایت این گروه با عنوان «بنیاد حقوقی اول آمریکا» را برعهده خواهند داشت.

به گفته آن‌ها، این یک سازمان غیرانتفاعی محافظه‌کار جدید است که متعهد به حفظ اصول سیاست «اول آمریکا» و مقابله با سیاست‌های چپ‌گرایانه است.

این گروه در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد به دنبال مقابله با سیاست‌های لیبرال با به چالش کشیدن آن‌ها در دادگاه است و با گروه‌هایی که دستورکار مشابهی دارند از جمله مقامات محافظه‌کار دولت آمریکا، همکاری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در توییتی میلر را مبارز نترس و دارای اصول برای جنبش اول آمریکا که شعار انتخاباتی وی بود، توصیف کرد و او را ستود.

در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ، سیاست‌های سختگیرانه برای پناهجویان بسیار شدت داشت و اخبار زیادی از بازداشت کودکان مهاجر و قراردادن آنها در شرایط نامناسب منتشر می‌شد. رئیس‌جمهور سابق آمریکا، مخالف سرسخت ورود مهاجران به کشورش طی چهار سال گذشته بود. وی ایده ساخت دیوار مرزی در جنوب ایالات متحده را در سال ۲۰۱۷ اجرایی کرد تا مانع از ورود مهاجران مکزیکی و دیگر کشور‌های آمریکای لاتین شود. 

علی‌رغم آنکه رئیس‌جمهور جدید آمریکا به محض ورود به کاخ سفید، کار خود را با لغو سیاست‌های مهاجرتی ترامپ آغاز کرد، اما هنوز اقدام ملموسی در این زمینه صورت نگرفته است.

اخیراً هم در گزارشی اعلام شد که دولت  بایدن در نظر دارد پروژه جنجالی و انتقادبرانگیز ساخت دیوار مرزی در جنوب آمریکا را ادامه دهد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/