تشکیل ستاد اقتصاد دانش‌بنیان / کارآفرینی باید در دانشگاه‌ها دنبال شود
تشکیل ستاد اقتصاد دانش‌بنیان / کارآفرینی باید در دانشگاه‌ها دنبال شود

به گزارش قلم پرس از تبریز، عابدین خرّم در مراسم رونمایی از یک محصول فناورانه در دانشگاه صنعتی سهند، اظهار داشت: برای ارتقای سهم استان از حوزه اقتصاد دانش‌بنیان عزم جدی داریم و این موضوع را از نخستین روزهای مسئولیت پیگیری می‌کنیم.  وی با تأکید بر تکمیل چرخه تبدیل علم به ثروت در استان، گفت: […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، عابدین خرّم در مراسم رونمایی از یک محصول فناورانه در دانشگاه صنعتی سهند، اظهار داشت: برای ارتقای سهم استان از حوزه اقتصاد دانش‌بنیان عزم جدی داریم و این موضوع را از نخستین روزهای مسئولیت پیگیری می‌کنیم.

 وی با تأکید بر تکمیل چرخه تبدیل علم به ثروت در استان، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان باید به عنوان خوشه‌های توسعه در شهرک‌های صنعتی مستقر شوند و ارتباط بین دانشگاه و صنعت به فرهنگ و ادبیات رایج در بخش صنعت و تولید تبدیل شود.
 
خرّم با تأکید بر رفع موانع پیش‌روی شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: آیین‌نامه ستاد اقتصاد دانش‌بنیان تهیه شده و به زودی تشکیل خواهد شد که این ستاد، بستر مناسبی برای فعالان حوزه فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان است.
 
وی افزود: با راه‌اندازی کارخانه نوآوری و ایجاد اکوسیستم فناوری در استان باید به مرحله‌ای برسیم که جزو استان‌های برتر از نظر کارآفرینی باشیم.
 
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه امروز کارآفرینی باید در دانشگاه‌ها دنبال شود، افزود: برای کارآفرینی و تولید ثروت در حوزه‌های مزیت‌دار استان باید از گذرگاه علم و فناوری عبور کنیم که این مهم، با وجود جوانان مستعد و توانمند مقدور است.
 
وی با بیان اینکه خوشبختانه خیز بلندی در حوزه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان استان شروع شده، افزود: باید به مرحله بلوغ و امیدآفرینی در این حوزه برسیم و تلاش‌ها و زحمات و ایده‌های جوانان ما که تبدیل به محصول شده، به ثمر برسد.
 
خرّم با تأکید بر همکاری مسئولان و اساتید دانشگاه‌ها با شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: این شرکت‌ها یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای برون‌رفت از وضع موجود و افزایش تولید ناخالص ملی هستند و برای حمایت از این شرکت‌ها باید همکاری و همدلی بین همه بخش‌ها ارتقا یابد.
 
وی همچنین از فعالیت‌های فناورانه دانشگاه صنعتی سهند قدردانی کرد و گفت: این دانشگاه به عنوان یکی از مراکز علمی توانسته است جوانان مبتکر و خلاق را انسجام دهد و باید الگویی برای سایر دانشگاه‌ها باشد.
 
استاندار آذربایجان شرقی در این مراسم از دستگاه CNC پنج‌محوره که توسط مبتکران دانشگاه صنعتی سهند طراحی و ساخته شده است، رونمایی و سپس از محصولات نوآورانه این دانشگاه بازدید کرد.
 

انتهای پیام/