تشکیل اتاق بهره وری در بخش های مختلف آذربایجان شرقی/ جایگاه بهره وری در تولید ناخالص داخلی
تشکیل اتاق بهره وری در بخش های مختلف آذربایجان شرقی/ جایگاه بهره وری در تولید ناخالص داخلی

[ad_1] رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: اتاق بهره وری را در بخش های مختلف استان تشکیل دادیم تا بهره وری در تولید ناخالص داخلی استان خود را نشان دهد و مستتر نباشد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، محمد فرشکاران ظهر امروز در نشست کمیته بهره وری سازمان که با حضور رئیس […]

[ad_1]


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: اتاق بهره وری را در بخش های مختلف استان تشکیل دادیم تا بهره وری در تولید ناخالص داخلی استان خود را نشان دهد و مستتر نباشد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، محمد فرشکاران ظهر امروز در نشست کمیته بهره وری سازمان که با حضور رئیس سازمان ملی بهره وری کشور تشکیل شد، اظهار کرد: در استان جلسات متعددی را با حضور دستگاه های اجرایی برگزار کردیم تا الگوهای سازمان ملی بهره وری را بررسی کرده و نقش بهره وری را در ایجاد ارزش افزوده استان ارتقا دهیم.

وی افزود: در واقع اقدامات اولیه در راستای تغییر نگرش و بازآرایی  مفهوم بهره وری در استان صورت گرفته است.

فرشکاران تصریح کرد: طی هفته های گذشته اتاق عملیات و فکر بهره وری استان را با حضور نخبگان، دانشگاهیان و دستگاه های اجرایی و فعالان بخش خصوصی که در افزایش بهره وری موفق عمل کرده اند، تشکیل دادیم و اولین جلسه این اتاق نیز در سازمان برگزار شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی ابراز داشت: بهره وری یک موضوع نامانوس برای دستگاه های اجرایی نیست؛ اما در برخی مواقع کسی که در نظام اداری با انگیزه وافر تلاش می کند و بهره لازم را به دستگاه مربوطه می رساند با کسی که هیچ انگیزه ای برای کار کردن نداشته و فقط به دنبال اتلاف وقت و دریافت حقوق است، تفاوت چندانی ندارد.

فرشکاران ادامه داد: اگر دریافت دستمزد به صورت شناور، برمبنای عملکرد و خروجی محور باشد در ارتقای بهره وری نیروی کار قطعا تاثیرگذار خواهد بود.

این مسوول در عین حال خاطرنشان ساخت: البته بهره وری کل عوامل تولید خارج از تاثیرگذاری دستگاه های اجرایی و بیشتر مربوط به فعالیت بخش خصوصی و اقتصاد کشور است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، جایگاه بهره وری را در GDP کشور نامناسب دانست و افزود: اتاق بهره وری را در بخش های مختلف استان تشکیل دادیم تا بهره وری در تولید ناخالص داخلی استان خود را نشان دهد و مستتر نباشد.

وی افزود: باید هماهنگی بیشتری با سازمان ملی بهره وری کشور داشته باشیم تا بازخوردها را تحلیل و نقشه راه ایجاد و استقرار چرخه بهره وری را در استان ترسیم کنیم.

فرشکاران اذعان داشت: در ابتدا باید خودمان بهره ور شویم و تفکر تحولی را در حوزه  بهره وری نهادینه کنیم تا بتوانیم استان را نیز بهره ور سازیم.

در این جلسه کارشناسان سازمان به بیان نکته نظرات و پیشنهادات خود در خصوص راهکارهای ارتقاء بهره وری در استان پرداختند.

انتهای پیام/۶۰۰۲۶

 


[ad_2]