تشریح آخرین وضعیت ورزشگاه‌های بزرگ شیراز
تشریح آخرین وضعیت ورزشگاه‌های بزرگ شیراز

به گزارش ایسنا، ورزشگاه پارس شیراز که چهارمین سالگرد افتتاحش را پشت سر گذاشتیم، همچنان نیمه‌تمام مانده و زمین چمن آن هم همچنان با لکه‌های بزرگ و زرد و چاله‌ها و ناهمواری‌های متعدد، از مطلوبیت برای میزبانی رقابت‌های فوتبال، بسیار دور است. زمین ورزشگاه پارس جز چند روز ابتدایی افتتاح، هیچ گاه حال مساعدی نداشت، نه […]

به گزارش ایسنا، ورزشگاه پارس شیراز که چهارمین سالگرد افتتاحش را پشت سر گذاشتیم، همچنان نیمه‌تمام مانده و زمین چمن آن هم همچنان با لکه‌های بزرگ و زرد و چاله‌ها و ناهمواری‌های متعدد، از مطلوبیت برای میزبانی رقابت‌های فوتبال، بسیار دور است.

زمین ورزشگاه پارس جز چند روز ابتدایی افتتاح، هیچ گاه حال مساعدی نداشت، نه تنها چمن که امکاناتی نظیر نور، صدا و حتی جایگاه خبرنگاران آن هم انتظارات را برآورده نکرد؛ هرچند فوتبال فارس و شیراز، سال‌هاست از سطح ایده‌آل فاصله دارد و این موضوع هم یکی از اصلی‌ترین عوامل موثر بر کم توجهی به وضعیت ورزشگاه‌های شهر عنوان شده است.

ورزشگاه پیر حافظیه نیز در حالی که در بهترین نقطه شهر واقع شده و بخش اعظم نوستالژی‌ شیرازی‌ها را تشکیل می‌دهد، اما وضعیت نابسامانی دارد. زمین چمن این ورزشگاه هم حال خوشی ندارد و حتی نیاز تیم‌های فوتبال در رده‌های مختلف برای انجام تمرین را هم پاسخگو نیست!!

از طرفی، حدود ۱۲ سال از وعده و دستور احداث ورزشگاه ۶ هزار نفری حسینی‌الهاشمی می‌گذرد و تکمیل این مکان که قرار بود محلی برای میزبانی رویدادهای مهم آسیایی در رشته‌های مختلف توپی، باشد، همچنان در هاله‌ای از ابهام و تردید قرار دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس در گفت و گو با ایسنا، ابتدا پیرامون ورزشگاه حافظیه گفت: قرار است که ورزشگاه را با چمن طبیعی فرش کنیم، این وعده طبق قولی‌ست که از وزارتخانه گرفته‌ایم.

عباس حاجی‌زاده گفت: براساس قول وزارتخانه قرار شده اعتباری برای زمین ورزشگاه حافظیه پیش‌بینی شده و تخصیص یابد، اما حالا وقتش نیست. بررسی های کارشناسی انجام و قرار شد برای انجام یک کار اساسی، طی ماه‌های مرداد و شهریور، کار را عملیاتی کنیم؛ بنابراین اکنون تنها مذاکرات و صحبت‌ها ادامه دارد.

حاجی زاده با بیان اینکه ورزشگاه پیر حافظیه نیازمند بازسازی اساسی است، از در نظر داشتن طرح‌هایی برای این مهم خبر داد و گفت: امیدواریم که بتوانیم در قالب ماده ۲۷ یک قسمت از این بازسازی را انجام دهیم و در مقابل، کارهای دیگری برایمان انجام شود. از طرفی با وزارت خانه هم مشغول رایزنی هستیم که اعتباری برای بازسازی پیست، چمن و سایر تجهیزات مجموعه بگیریم. البته فعلا اعتبارات دولت جوابگو نیست. مشغول رایزنی هستیم تا ببینیم چه راهکارهایی را می توانیم پیدا کنیم. باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم.

او درباره آخرین وضعیت ورزشگاه ۶ هزار نفره شیراز نیز گفت: طبق آخرین بازدیدی که مهندس کریمی (مدیرعامل شرکت توسعه ، تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی) از این سالن داشت، قول داد که در نیمه اول خردادماه کار تمام شده و پروژه به بهره برداری برسد.

حاجی‌زاده ادامه داد: کارهای مربوط به این سالن تقریبا تمام، زیرسازی و محوطه سازی تکمیل شده و آماده آسفالت است، نصب کفپوش و تاسیسات نیز در حال انجام است. فعلا مسئله خاصی نداریم و اگر مشکلی پیش نیاید، در زمان مقرر افتتاح خواهد شد.

متولی ورزش فارس در پاسخ به این سئوال که “آیا این افتتاح پس از کامل شدن مجموعه انجام می شود یا خیر؟” با بیان اینکه اجازه نداده ایم و نمی دهیم که قبل از تکمیل، هیچ پروژه‌ای رسما افتتاح شود، افزود: البته قطعا پروژه ای به این بزرگی پس از افتتاح هم مشکلات جزیی خواهد داشت، اما اشکالاتی که به سرعت قابل رفع باشد. ولی من همیشه گفته ام که افتتاح را برای افتتاح نمی خواهم، بلکه افتتاح را برای بهره برداری می خواهم و به امید خدا بتوانیم این سالن را ساخته و برای میزبانی هندبال آسیا اعلام آمادگی کنیم.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه شیراز همچنان یکی از گزینه های میزبانی قهرمانی هندبال آسیاست و اگر این میزبانی به ما واگذار شود، اتفاق بزرگی برای ورزش فارس محسوب می‌شود، باید بتوانیم در این زمینه به یکدیگر کمک کرده تا در صورت گرفتن میزبانی، عملکرد خوبی داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس در خصوص ورزشگاه پارس نیز گفت: پارس یک سری اشکالات جزیی دارد که در این ارتباط نیز با شرکت توسعه مکاتبه کرده ایم و قول دادند بخشی از ایرادات را طی ۳-۴ ماه آینده حل کنند، اما بخشی دیگر نیاز به اعتبار دارد.

وی با تایید اینکه وضعیت چمن ورزشگاه اصلا مطلوب نیست، گلایه مندی خود را از فدراسیون فوتبال برای انتقال بازیهای لیگ یک به ورزشگاه شهید دستغیب، اعلام و اضافه کرد: بازسازی چمن را ۲۴ اسفند شروع کرده‌ایم و پیمانکار ۲ ماه فرصت خواست تا چمن را اصلاح کند. متاسفانه قبل از اینکه یک ماه به اتمام برسد، مجبور شدیم بازی قشقایی را آنجا برگزار کنیم. خب قطعا چمن آسیب دید. دوباره بازی فجر هم با آن اتفاقاتی که در جریان هستید، روی همان چمن انجام شد و ما نتوانستیم آن نگهداری لازم را انجام دهیم.

حاجی زاده با اشاره به اینکه چمن ورزشگاه پارس نیاز به تعمیرات اساسی دارد، گفت: مشغول رایزنی هستیم تا ببینیم چه راهکاری وجود دارد تا دوباره شاهد خرابی چمن نباشیم. واقعا حیف است که ورزشگاهی به این خوبی، چمن مطلوبی نداشته باشد. البته مشکلات دیگری هم مانند دوربین و سیستم صوتی دارد که باید رفع شود. البته موضوع دوربین با توجه به اینکه تیم لیگ برتری نداریم، در اولویت شرکت توسعه نیست، اما سیستم صوتی را قول دادند در سال ۱۴۰۰ تامین اعتبار کرده و نصب کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس خاطرنشان کرد: ورزشگاه پارس در اختیار هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری قرار گرفته تا نگهداری را هم این هیئت انجام دهد. انصافا تا اینجا هم خوب عمل کرده اند. تا زمانی که در اختیار ما بود، هزینه های زیادی داشت اما حالا کار بهتر پیش می رود. بهرحال برای تکمیل ورزشگاه پارس نیاز به اعتبار و زمان داریم.

انتهای پیام