تسهیل حضور سرمایه‌گذاران ترک در آذربایجان
تسهیل حضور سرمایه‌گذاران ترک در آذربایجان

به گزارش قلم پرس از تبریز، عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با سرکنسول جدید جمهوری ترکیه در تبریز با اشاره به اراده جدی دولت سیزدهم برای ارتقای روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با کشورهای همسایه، اظهار داشت: ترکیه همسایه مورد احترام ماست و این ارتباط دوستانه و برادرانه بویژه از تبریز روزبه‌روز توسعه خواهد […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با سرکنسول جدید جمهوری ترکیه در تبریز با اشاره به اراده جدی دولت سیزدهم برای ارتقای روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با کشورهای همسایه، اظهار داشت: ترکیه همسایه مورد احترام ماست و این ارتباط دوستانه و برادرانه بویژه از تبریز روزبه‌روز توسعه خواهد یافت.
 
عابدین خرّم افزود: امیدوارم در دوره ماموریت شما از ظرفیت خوب استان آذربایجان شرقی برای گسترش تعاملات، استفاده بهینه‌ای انجام گیرد.
 
استاندار آذربایجان شرقی به جلسه خود با سفیر ایران در آنکارا اشاره کرد و گفت: هرگونه مانع در مسیر توسعه روابط با ترکیه از میان برداشته خواهد شد؛ البته موانع موجود بسیار کم و قابل حل هستند.
 
وی از سرکنسول ترکیه در تبریز خواست تسهیل تردد اتباع ایرانی و تجار و سرمایه‌گذاران از مرز بازرگان را پیگیری کند.
 
استاندار آذربایجان شرقی از آماده بودن زیرساخت‌ها در مراکز صنعتی چون شهرک سرمایه‌گذاری خارجی، منطقه ویژه اقتصادی سهلان، شهرک بعثت و نیز منطقه آزاد ارس برای سرمایه‌گذاری خبر داد و آمادگی مسئولان دولتی و بخش خصوصی آذربایجان شرقی برای تسهیل حضور سرمایه‌گذاران ترک را در استان اعلام کرد.
 
وی گفت: اجازه نخواهیم دهیم اندک مشکلات موجود در فرآیند جذب سرمایه‌گذاری روی هم تلنبار شده و موجب ناامیدی سرمایه‌گذاران شود.
 
خرّم همچنین خواستار نقش‌آفرینی کنسولگری ترکیه در تبریز در معرفی جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان شرقی به شهروندان آن کشور شد و گفت: با توجه به شمار زیاد گردشگرانی که از ایران به ترکیه سفر می‌کنند، تکمیل این چرخه به توسعه ارتباطات فرهنگی و اجتماعی بین دو کشور دوست و همسایه کمک خواهد کرد.
 
سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز هم در این دیدار گفت: از طریق رسانه‌ها و مطبوعات، اخبار مربوط به توجه ویژه دولت ایران به دیپلماسی اقتصادی را دنبال کرده‌ام و معتقدم زمینه توسعه روابط در بخش‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، علمی و سرمایه گذاری بین دو کشور فراهم است.
 
چتین تانر افزود: در خصوص موضوعات گمرکی اقداماتی را دنبال خواهیم کرد و نیازمند همکاری در این زمینه هستیم. همچنین برای تثبیت و افزایش سرمایه‌گذاری هموطنانم در استان آذربایجان شرقی و ایران، امیدوار به اقدامات مثبت شما برای تضمین منافع و حقوق آنها هستیم.
 
وی از برگزاری نمایشگاه‌های گردشگری در چند شهر ترکیه در سال جاری میلادی خبر داد و از آذربایجان شرقی برای شرکت در این نمایشگاه‌ها جهت معرفی جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و صنایع دستی خود، دعوت به عمل آورد.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱