تسریع در عملیات بازسازی مناطق زلزله‌زده میانه و سراب
تسریع در عملیات بازسازی مناطق زلزله‌زده میانه و سراب
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در بازدید از روستاهای زلزله‌زده بخش ترکمانچای شهرستان میانه، روند بازسازی این مناطق را از لحاظ فنی و کیفی مطلوب خواند و بر لزوم سرعت‌دهی بر کار بازسازی با توجه به محدودیت فصل کاری در شهرستان‌های میانه و سراب تاکید کرد.

جواد رحمتی در این بازدید دستورهای لازم برای تسریع در روند بازسازی مناطق زلزله‌زده استان از جمله تامین ماشین آلات مورد نیاز جهت جابجایی بموقع مصالح و تامین برخی مصالح مانند سیمان را صادر کرد.

وی همچنین تعیین تکلیف وضعیت افرادی که زمین آنها بر اثر تعریض از بین رفته و یا زمینی برای ساخت و ساز ندارند را یکی از تکالیف مهم بنیاد مسکن خواند.

رحمتی اجرای طرح های ضروری معابر ۱۵ روستای زلزله زده را از اولویت های امور عمرانی بنیاد مسکن برشمرد و گفت: بانک ها نیز باید با تامین نیرو و حذف مراحل زاید اداری موجبات تسریع در روند بازسازی را فراهم کنند.

وی بر لزوم تعیین تکلیف بموقع و قطعی اماکن دامی مورد نیاز در کنار اماکن مسکونی تاکید کرد و افزود: باید تمامی کارهای عمرانی مسکونی و دامی به موازات هم قبل از شروع محدودیت کاری به اتمام برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین از عملیات اجرایی ایستگاه راه آهن ترکمانچای و پل رو گذر شهر میانه بازدید کرد.