تدوین چشم انداز فرهنگی کلانشهر تبریز
تدوین چشم انداز فرهنگی کلانشهر تبریز

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز از تدوین چشم انداز فرهنگی این کلانشهر خبر داد. به گزارش قلم پرس، شهرام دبیری در صحن علنی شورای شهر با بیان این مطلب اظهار کرد: ارتقای فرهنگ شهروندی و شهرنشینی، ترویج عدالت اجتماعی، تبدیل تبریز به شهر فرهنگی، توسعه زبان ترکی آذربایجانی و سایر مسائل از جمله مواردی […]

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز از تدوین چشم انداز فرهنگی این کلانشهر خبر داد.

به گزارش قلم پرس، شهرام دبیری در صحن علنی شورای شهر با بیان این مطلب اظهار کرد: ارتقای فرهنگ شهروندی و شهرنشینی، ترویج عدالت اجتماعی، تبدیل تبریز به شهر فرهنگی، توسعه زبان ترکی آذربایجانی و سایر مسائل از جمله مواردی است که در تدوین چشم انداز فرهنگی به آن‌ها اشاره شده است.

وی همچنین ادامه داد: انتشار هفته نامه شورا و شهرداری، توسعه ورزش همگانی، ترویج گردشگری و تقویت روابط بین تبریز و شهرهای خواهرخوانده، حمایت از سازمان های مردم‌نهاد، مناسب سازی محیط شهری و حمایت از پیشکسوتان عرصه هنر از دیگر برنامه های کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز است.

عضو شورای شهر تبریز با اشاره به لزوم آموزش فرهنگ شهروندی اظهار کرد: آموزش فرهنگ صداقت و وجدان کاری، فرهنگ قناعت و ساده زیستی، فرهنگ انضباط و قانون‌گرایی، فرهنگ همسایگی، فرهنگ سلامت شهروندی، فرهنگ افزایش ایمنی و خدمات شهری و فرهنگ طراحی و استفاده از فضای سبز از جمله برنامه های آموزش فرهنگ شهروندی است.

 دبیری در ادامه با اشاره به آموزش فرهنگ صحیح رفتار ترافیکی تصریح کرد: با همکاری شهروندان و مشارکت سایر ارگان ها، کمپین آموزش فرهنگ ترافیک راه اندازی می شود.