تحریم های آمریکا و همکاری درباره صلح افغانستان محور گفت و گوی ظریف و همتای ازبکستانی در تاشکند
تحریم های آمریکا و همکاری درباره صلح افغانستان محور گفت و گوی ظریف و همتای ازبکستانی در تاشکند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در اولین مرحله از سفر خود به چهار کشور آسیای مرکزی شامل ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان و ترکمنستان، صبح امروز در تاشکند پایتخت ازبکستان با «عبدالعزیز کامل اف» وزیر امور خارجه ازبکستان دیدار و گفت و گو کرد. وزیر امور خارجه کشورمان در […]

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در اولین مرحله از سفر خود به چهار کشور آسیای مرکزی شامل ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان و ترکمنستان، صبح امروز در تاشکند پایتخت ازبکستان با «عبدالعزیز کامل اف» وزیر امور خارجه ازبکستان دیدار و گفت و گو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با مرور روابط دو کشور در حوزه روابط دوجانبه به ویژه موضوعات اقتصادی، تبادلات تجاری و همکاری‌ها در حوزه های حمل و نقل، ترانزیت و انرژی با بهره گیری از ظرفیت های موجود و توجیه اقتصادی آن، مسائل سیاسی بین دو کشور و زمینه های موجود در حوزه همکاری های فرهنگی و گردشگری، راه های گسترش همکاری های فیمابین در موضوعات گفته شده را مورد گفت و گو تبادل نظر قرار داد.

 عبدالعزیز کامل اف وزیر امور خارجه ازبکستان نیز در این دیدار با تاکید بر جایگاه منطقه ای و تاثیرگذاری بین المللی جمهوری اسلامی ایران، همکاری های دو کشور در حوزه های مختلف از جمله همکاری‌ها در مجامع بین المللی، همکاری های پارلمانی بین گروه های دوستی مجالس دو کشور، همکاری ها در حوزه های حمل و نقل و ترانزیت و استفاده از ظرفیت های بندری ایران در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان، ظرفیت های موجود برای همکاری در حوزه های اقتصادی، حمل و نقل و لجستیک را فراتر از شرایط حاضر خواند و ضرورت گسترش همکاری‌های فیمابین را مورد تاکید قرار داد.

تحریم های یکجانبه و ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، همکاری های دو کشور در روند صلح افغانستان و همکاری ها در مجامع حقوقی و بین المللی از دیگر محورهای مورد گفت و گو و تبادل نظر وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان در این دیدار بود.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه قرار است بعدازظهر امروز نیز با «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان دیدار کند.

او پس از دیدارش با همتای ازبکستانی در جمع خبرنگاران گفت که ایران می تواند راه ترانزیت ازبکستان به بازارهای جهانی و آب های آزاد را فراهم کند.

به گزارش فارس، رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفرش به قرقیزستان، قزاقستان و ترکمنستان خواهد رفت و با مقامات این کشورها ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

انتهای پیام/