تجمیع اعتبارات پژوهشی دستگاههای اجرائی برای عملیاتی کردن پژوهش های بزرگ و مهم استان
تجمیع اعتبارات پژوهشی دستگاههای اجرائی برای عملیاتی کردن پژوهش های بزرگ و مهم استان
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اولویت طرح های پژوهشی بر اساس نیاز و ظرفیت گفت : اعتبارات پژوهشی دستگاههای اجرائی برای عملیاتی کردن پژوهش های بزرگ و مهم استان باید تجمیع شود.

جهانبخش سلمانیان در هفتمین جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان افزود : با توجه به این که استان نیازمند طرح های پژوهشی است باید این طرح ها در راستای رفع نیازهای استان باشد.
وی با اشاره به اختصاص یک درصد اعتبارات دستگاههای اجرایی به پژوهش گفت : اعتبار تخصیصی بسیارکم و ناچیز است که انتظار می رود این اعتبارحداقل به ۲ تا۵ درصد افزایش یابد.
سلمانیان افزود: بخش خصوصی ظرفیت بزرگی دارد که می توان از  این بخش جهت جذب اعتبار برای پژوهش در دستگاههای اجرایی استفاده کرد.
وی  با بیان این که تقویت کاگروه آپفن به معنای تقویت سیستم اداری و بلکه فراتر از آن است افزود: در سالی که عنوان  دانش بنیان را داریم باید تلاش شود مفهوم دانش بنیان در طرح های پژوهشی عملیاتی شود
سلمانیان خاطر نشان کرد: توزیع اعتبارات پژوهشی باید براساس نیازسنجی،  ظرفیت و استعداد سنجی باشد و اعتبارات به سمتی سوق داده شود که ظرفیت دارد .
در این جلسه گزارش نتایج طرح تحقیقاتی «ارزیابی آثار و پیامدهای زیست محیطی طرح های معدنی با تاکید بر معادن مس و طلا در استان آذربایجان شرقی » توسط مجری طرح و گزارش عملکرد ارتباط با صنعت توسط دانشگاه صنعتی سهند ارائه شد و همچنین درخصوص کاربست نتایج طرح تحقیقاتی بحث وتبادل نظر شد.

[ad_2]