تثبیت مالکیت تمام اراضی ملی در استان
تثبیت مالکیت تمام اراضی ملی در استان
رئیس کل دادگستری کل استان آذربایجان شرقی تثبیت مالکیت تمام اراضی ملی در استان (بیش از دو میلیون و 700 هکتار) خبر داد.

به گزارش قلم پرس، موسی خلیل الهی در نشستی با اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته گرامی داشت قوه قضائیه، با بیان اینکه صیانت از حقوق عامه از تکالیف دستگاه قضایی است گفت: در نتیجه اقدامات انجام شده و دستورات موکد رئیس قوه قضائیه در راستای قانون جامع حدنگار، بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی در استان تثبیت مالکیت شده و برای ۹۷ درصد این اراضی سند مالکیت صادر شده است.

وی کاهش اختلافات و در نتیجه کاهش ورودی پرونده به دادگستری، کاهش تصرفات اراضی از سوی افراد سودجو و تسهیل در رسیدگی محاکم به پرونده های اراضی برای حفظ حقوق بیت المال و افزایش اتقان آرای محاکم را از نتایج اجرای کامل قانون جامع حدنگار (کاداستر) برشمرد.

رئیس کل دادگستری استان همچنین با اشاره به کمبود منابع آبی و بحران آب در کشور افزود: در سال ۱۴۰۰، با دستور دادستان های محترم حوزه های قضایی استان، تعداد ۸۳۰ حلقه چاه غیرمجاز مسدود و مسلوب المنفعه شده اند؛ ۴۹۲ حلقه چاه دارای مجوزی هم که بیش از ظرفیت اقدام به برداشت غیرمجاز آب می شد مجهز به کنتور هوشمند شده اند.

خلیل الهی از آزادسازی ۲۵ کیلومتر از حریم و بستر رودخانه های استان در سال ۱۴۰۰ خبر داد و عدم وقوع سیل در استان را از نتایج این آزادسازی از سال ۱۳۹۵ تاکنون دانست.