تبیین استراتژی‌های مورد نظر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری برای اجرا در کمیته نورپردازی
تبیین استراتژی‌های مورد نظر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری برای اجرا در کمیته نورپردازی

به گزارش قلم پرس، در این جلسه که با حضور اعضای این کمیته و کارشناسان تخصصی حوزه نورپردازی تشکیل شد، اکبر امجدی سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری با اشاره به نقش سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در حوزه فضاهای عمومی شهری گفت: ادغام دو سازمان زیباسازی و سازمان پارکها با […]

به گزارش قلم پرس، در این جلسه که با حضور اعضای این کمیته و کارشناسان تخصصی حوزه نورپردازی تشکیل شد، اکبر امجدی سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری با اشاره به نقش سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در حوزه فضاهای عمومی شهری گفت: ادغام دو سازمان زیباسازی و سازمان پارکها با هدف تمرکز بخشی به حوزه مدیریتی این دو واحد صورت گرفت تا فرمی یکنواخت و متوازن در دستور کار مدیریت این بخشها قرار گیرد. 
وی افزود: بر این اساس، نورپردازی هم بخشی از وظیفه ماست که باید با احیای این کمیته و فعالیت‌های آن، چهره شهر را نورانی کنیم. 
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در بخش دیگری از سخنان خود، حضور اساتید علمی این حوزه در ترکیب کمیته نورپردازی را مثبت ارزیابی کرده و تصریح کرد: جناب دکتر موسوی از اساتید بنام معماری و بسیار خوش ذوق و دلسوز، دکتر غفاری استاد معماری با تخصص نورپردازی و مهندس شاهوردی کارشناس برق معاونت عمرانی و فنی شهرداری برای همکاری با این کمیته دعوت شده‌اند که امید است حضور و کمک این بزرگواران بتواند موجب تحولی قابل توجه در حوزه نورپردازی شهری باشد.

امجدی همچنین در زمینه مشارکت شهروندان در اجرای نورپردازی اظهار کرد: خوشبختانه زیربنای این کار در سال‌های قبل بنا نهاده شده و خود همشهریان به موضوع نورپردازی علاقمند شده‌اند که گواه این مدعا نیز، نورپردازی‌های اجرا شده در ساختمان‌های شخصی در سطح شهر است. 
وی تأکید کرد: مسلماً برای توسعه این فرهنگ، از سیاست‌های تشویقی و اجبار در پروانه ساختمانی بسته به محل و منطقه استفاده خواهیم کرد. 
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری ادامه داد: عمده تمرکز سازمان بر روی اجرای طرح‌های فاخر خواهد بود تا جلوه شهر در شب هنگام زیباتر و چشم نوازتر باشد. 

امجدی از مطرح شدن این طرح‌ها در شورای اسلامی شهر تبریز خبر داد و گفت: امیدواریم با دیدگاهی عملگرایانه و در کنار آن تدوین آیین‌نامه‌ای برای نورپردازی، فعالیت این کمیته را قوت بخشیم.