تبریز امسال با چهره‌ای متفاوت به استقبال بهار می‌رود
تبریز امسال با چهره‌ای متفاوت به استقبال بهار می‌رود

معاون خدمات شهری و اجرایی شهرداری تبریز با اشاره به اجرای طرح استقبال از بهار شهرداری در مناطق مختلف تبریز گفت: تبریز امسال با چهره ای متفاوت به استقبال از بهار می رود. محمدرضا قربانیان تبریزی در گفتگو با قلم پرس، در خصوص جزئیات طرح استقبال از بهار شهرداری تبریز گفت: پیرو دستور شهردار تبریز […]

معاون خدمات شهری و اجرایی شهرداری تبریز با اشاره به اجرای طرح استقبال از بهار شهرداری در مناطق مختلف تبریز گفت: تبریز امسال با چهره ای متفاوت به استقبال از بهار می رود.

محمدرضا قربانیان تبریزی در گفتگو با قلم پرس، در خصوص جزئیات طرح استقبال از بهار شهرداری تبریز گفت: پیرو دستور شهردار تبریز و تاکید اعضای شورای شهر حوزه معاونت خدمات شهری در جهت استقبال از بهار تمام همت خود را به کار گرفته است.

وی ادامه داد: طرح استقبال از بهار در سه مرحله و هر مرحله ۱۰ روزه برگزار می شود که فاز اول اجرا شده و در حال حاضر فاز دوم این طرح اجرا می شود، تلاش می کنیم شعار «تبریز شهر همیشه تمیز» را محقق سازیم و امسال شهری تمیز و شاداب طی ایام نوروز خواهیم داشت.

قربانیان با تاکید بر اینکه هم اکنون نیروهای خدماتی مناطق مختلف در حال کار و تلاش هستند، گفت: حذف موانع فیزیکی، پاکسازی مبلمان شهری، ترمیم جدوال شکسته، هم سطح سازی دریچه ها و آزادسازی محدوده هایی که در فضای سبز هستند از جمله مواردی است که در طرح استقبال از بهار اجرا می شود.

وی به حذف پل های زائد و جمع آوری نخاله های سطح شهر نیز در این روزهای پایانی سال خبر داد و گفت: لکه گیری آسفالت دیگر پروژه در دست ما است به طوریکه ۲۵۰۰ تن آسفالت طی ۱۰ روز اول اسفند به صورت اصولی و فنی در خیابان های مختلف شهر توزیع و پخش شده است.

معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز به شستشوی باکس های زباله و خودروهای حمل زباله نیز اشاره کرد و افزود: سازمان های وابسته به این معاونت نیز اقدامات بسیاری در قالب طرح استقبال از بهار درحال انجام دارند.

وی با اشاره به اقدامات سازمان مدیریت پسماند اظهار داشت: روزانه ۱۲۰۰ تن زباله در شهر توسط عوامل شهرداری تبریز حمل می شود و در عید نوروز نیز پیش بینی می کنیم این میزان ۱.۵ برابر شود و برای همین خودروهای حمل زباله اضافه شده است.

قربانیان افزود: در این روزها نسبت به حمل نخاله های ساختمانی رها شده در اطراف شهر و پاکسازی حاشیه شهر اقدام شده است.

وی به ساماندهی مشاغل و ایجاد بازارچه های محلی به مناسبت فرارسیدن نوروز نیز اشاره کرد و افزود: این بازارچه های محلی با هدف عرضه مستقیم محصولات و میوه شب عید راه اندازی شده است.

وی به نصب المان های مناسبتی نوروز و پاکسازی قبور مطهر شهدای وادی رحمت تبریز نیز اشاره کرد.

معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز ابراز داشت: در ۳ نقطه ورودی شهر نیز کارواش برای تمیزکردن خودروهای مسافران درنظر گرفته شده است که تلاش می کنیم از گردشگران نوروزی استقبال خوبی انجام دهیم.