تا سبز شدن میانه در امر گازرسانی فاصله ای نداریم
تا سبز شدن میانه در امر گازرسانی فاصله ای نداریم

فرماندار ویژه شهرستان میانه گفت: تا سبز شدن شهرستان در گازرسانی فاصله ای نداریم و باید تلاش کنیم این امر در سال جاری محقق شود. مسعود سعادتی در حاشیه بازدید از تعدادی از روستاهای فاقد شبکه گازرسانی میانه با حضور مدیرعامل شرکت گاز استان و نمایندگان میانه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: گازرسانی به […]


فرماندار ویژه شهرستان میانه گفت: تا سبز شدن شهرستان در گازرسانی فاصله ای نداریم و باید تلاش کنیم این امر در سال جاری محقق شود.

مسعود سعادتی در حاشیه بازدید از تعدادی از روستاهای فاقد شبکه گازرسانی میانه با حضور مدیرعامل شرکت گاز استان و نمایندگان میانه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: گازرسانی به ۲۲ روستای باقیمانده در شهرستان باید به اتمام برسد.

وی افزود: برای گازرسانی به ۱۸ روستا مشکلی نداریم اما ضروریست با همت شرکت گار، روند پیمان سپاری تسریع شود و پروسه زمانبر نباشد.

سعادتی خواستار نگاه ویژه مسئول شرکت گاز میانه برای اتمام امر گازرسانی در شهرستان شد و بیان کرد: وظیفه ما مسئولین، ارائه خدمات ممکن یا بازگو کردن دلایل نامیسر بودن ارائه خدمات به مردم است زیرا مردم ما مردمی منطقی بوده و پذیرای توضیح صادقانه از سوی مسئولین هستند.

مهدی اسماعیلی نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بر ضرورت گازرسانی به روستاهای باقیمانده شهرستان با اولویت بندی تاکید کرد و افزود: گازرسانی به سه روستای کهبنان؛ زناری و گاو باید با توجه به تعداد بالای جمعیت؛ موقعیت خاص جغرافیایی و دوردست بودن آنها تا تابستان امسال به اتمام برسد.
 

مدیر عامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی نیز گفت: امسال تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا درصد برخورداری خانوارهای شهرستان میانه را از ۹۷ درصد به ۹۹ درصد برسانیم.

نادر کمالی با حضور در شهرستان میانه با اشاره به توسعه مطلوب گازرسانی در سطح استان گفت: جذب یک میلیون و ۷۵۸ هزار مشترک در بخش شهری و روستایی، سندی بر توسعه مطلوب گازرسانی است.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۱۰۰ درصد خانوار شهری، و ۸۶درصد خانوار روستایی تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارد.

کمالی با اشاره به پروژه های در دست اجرا در سال جاری تصریح کرد: امسال گازرسانی به ۸۵ روستای استان در حال اجراست.

وی اضافه کرد: امسال جذب ۳۹۰۰۰ هزار مشترک جدید جزء تعهدات ما در سطح استان است.
 

رئیس شرکت گاز میانه هم با ارائه گزارش عملکرد شرکت گاز میانه به برخورداری ۹۷ درصدی خانوارهای شهرستان از نعمت گاز اشاره کرد.

علیرضا عباسیان اضافه کرد: با برخورداری روستاهای باقیمانده شهرستان از نعمت گاز درصد برخورداری خانوارهای شهرستان به ۹۹ درصد خواهد رسید.

وی به نصب انشعاب گاز ۴۳ روستا از سال ۱۴۰۰ تا سال جاری در کمال دشواری به علت وسعت و گستردگی منطقه؛ صعب العبور بودن و دوردست بودن روستاها اشاره کرد و گفت: مشکل روستای زناری رفع شده؛ به پیمان خواهیم برد تا در تابستان امسال به بهره برداری برسد.

عباسیان از حل آسفالت ریزی برای پروژه مخور صنعت خبر داد و گفت: مشکل سه روستای گاو؛ کهبنان و ممان را نیز در دست پیگیری داریم و تا آخر امسال گازرسانی در شهرستان را به اتمام خواهیم رساند.