تاکید بر لزوم اصلاح و بازاجتماعی کردن مجرمین در راستای اجرایی کردن سند تحول قضایی
تاکید بر لزوم اصلاح و بازاجتماعی کردن مجرمین در راستای اجرایی کردن سند تحول قضایی

بابک محبوب علیلو در گفتگو با میزان با اشاره به برنامه‌های اصلاح و بازسازگاری اجتماعی مجرمین گفت: طرح شفاء و غدیر دو، طرح ارزشمند و موثری است که بعنوان شاه کلید فرایند اصلاح و بازسازگاری اجتماعی نمودن مجرمین است. وی با اذعان به تأثیر حمایت مسئولین و قضات در ترغیب مددجویان برای شرکت در برنامه‌های […]

بابک محبوب علیلو در گفتگو با میزان با اشاره به برنامه‌های اصلاح و بازسازگاری اجتماعی مجرمین گفت: طرح شفاء و غدیر دو، طرح ارزشمند و موثری است که بعنوان شاه کلید فرایند اصلاح و بازسازگاری اجتماعی نمودن مجرمین است.

وی با اذعان به تأثیر حمایت مسئولین و قضات در ترغیب مددجویان برای شرکت در برنامه‌های اصلاحی گفت: هر قدمی که در راستای توسعه و تعمیق فعالیت‌های فرهنگی بویژه برنامه‌های قرآنی برداشته می‌شود باید مورد حمایت تام و کامل قرار گیرد و علاوه بر تشویقات و امتیازدهی از طریق تاسیسات حقوقی و نهاد‌های تشویقی با استفاده از ظرفیت انجمن حمایت، بنیاد تعاون زندانیان و کمک‌های خیرین فعالان طرح مورد تشویق مادی و معنوی واقع شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تبریز در بخش پایانی سخنانش با اشاره به بخش‌هایی از سند تحول قوه قضائیه افزود: اجرای هرچه بهتر این سند مورد نظر و تأکید مقام معظم رهبری مدظله العالی است که حاوی تکالیف و برنامه‌های خوبی در بحث پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح و بازاجتماعی نمودن مجرمین است.

علیلو تاکید کرد: باید طی تعامل و همکاری سازنده و تنگاتنگ قضات، همکاران حوزه نظارت بر زندان‌ها و مسئولین فرهنگی زندان بصورت ویژه اجرا و عملیاتی شود بطوری که تا پایان سال بتوانیم با تلفیق طرح شفاء و غدیر و کتابخوانی با سرفصل‌های سند تحول در بازاجتماعی نمودن مجرمین توفیقات خوبی دست یافته و فعالیت‌های قرآنی و مشارکت کنندگان در طرح شفا را به میزان ۱۵ درصد را افزایش دهیم.

انتهای پیام/