تامین اعتبار ۴۵۸ میلیارد ریالی پایاب سدهای آیدوغموش و سهند
تامین اعتبار ۴۵۸ میلیارد ریالی پایاب سدهای آیدوغموش و سهند

به گزارش قلم پرس از تبریز، داود بهبودی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شبکه‌های آبیاری و زهکشی پایاب سد آیدوغموش شهرستان میانه و سد سهند شهرستان هشترود از جمله بزرگترین طرح های آبی واقع در شهرستان‌ها و کل استان به شمار می‌روند. وی افزود: در سنوات گذشته برای تامین کسری […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، داود بهبودی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شبکه‌های آبیاری و زهکشی پایاب سد آیدوغموش شهرستان میانه و سد سهند شهرستان هشترود از جمله بزرگترین طرح های آبی واقع در شهرستان‌ها و کل استان به شمار می‌روند.

وی افزود: در سنوات گذشته برای تامین کسری اعتبار این طرح‌ها در استان از مشارکت بخش خصوصی در قالب شرکت‌های تعاونی آب‌بران، با انعقاد تفاهم نامه‌های فی مابین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، شرکت آب منطقه ای استان، سازمان جهادکشاورزی و فرمانداری‌های شهرستان‌ها استفاده گردید تا روند اجرایی اتمام برخی از واحد‌های عمرانی این طرح‌ها عملیاتی شود.

بهبودی تصریح کرد: این دو پروژه برای استفاده از ظرفیت تبصره ۱۹ ملی قانون بودجه سال ۱۳۹۹ پیشنهاد شده بود که به سرانجام نرسید و اما با پیگیری‌های مجدانه این سازمان و همکاری‌های شرکت آب منطقه‌ای استان در سال جاری اعتباری به مبالغ ۱۱۶ میلیارد ریال برای طرح شبکه آبیاری و زهکشی آیدوغموش و ۲۲۶ میلیارد ریال  برای طرح شبکه سهند با تخصیص ۱۰۰درصدی ابلاغ شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: این اعتبارات علاوه بر اعتبارات پیش بینی شده در پیوست قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به مبالغ ۹۷ میلیارد ریال برای آیدوغموش و ۱۹ میلیارد ریال برای سهند و در مجموع بالغ بر ۴۵۸ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود با اعتبارات تامین شده یک هزار و۲۴۰ هکتار از اراضی طرح شبکه آبیاری و زهکشی آیدوغموش و۱۵۰۰ هکتار از اراضی طرح شبکه آبیاری و زهکشی سهند تا پایان سال آماده بهره برداری باشد.

انتهای پیام/۶۰۰۲۶