تأکید رئیس کل دادگستری هرمزگان بر حمایت قاطع دستگاه قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر
تأکید رئیس کل دادگستری هرمزگان بر حمایت قاطع دستگاه قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر

خبرگزاری میزان – به مناسبت روز عفاف و حجاب، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن کریمی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان با حضور در محل دفتر رئیس کل دادگستری استان با علی صالحی دیدار و گفتگو کرد. رئیس کل دادگستری هرمزگان در جریان این دیدار، بر حمایت قاطع و صد درصدی دستگاه […]

خبرگزاری میزان – به مناسبت روز عفاف و حجاب، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن کریمی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان با حضور در محل دفتر رئیس کل دادگستری استان با علی صالحی دیدار و گفتگو کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در جریان این دیدار، بر حمایت قاطع و صد درصدی دستگاه قضایی استان از آمران به معروف و ناهیان از منکر تأکید کرد.

صالحی در ادامه با اشاره به منویات داهیانه مقام معظم رهبری «مد ظله العالی» در لزوم توجه به اصل هشتم قانون اساسی، خاطر نشان ساخت: هم از جهت قانونی و هم به لحاظ شرعی وظیفه داریم که این دو فریضه مهم را تبلیغ کنیم و در حد امکان، آمر به معروف و ناهی از منکر باشیم.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر دادگستری استان هرمزگان با تشریح اهمیت توجه به امر به معروف و نهی از منکر به عنوان الگوی عملی در نظارت همگانی، احیای این دو فریضه را منوط به خودسازی و مسئولیت‌پذیری هر یک از افراد عنوان کرد.

وی با اعلام این مطلب که حدود اجرای این فرایض را قانون تعیین می‌کند بیان داشت: «اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه نیازمند عزمی همگانی است».

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان نیز در جریان این دیدار ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های دادگستری استان هرمزگان در جهت گسترش عدالت اجتماعی و حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، تأثیرات آن در پیشگیری و بازدارندگی از وقوع جرم را یکی از عوامل مهم در ارتقاء شاخص امنیت برشمرد.

وی در خصوص جایگاه امر به معروف و نهی از منکر یادآور شد: باید در خصوص آموزش و فعال‌سازی ظرفیت آمران به معروف و ناهیان از منکر با رویکرد تذکر لسانی در حوزه‌های اجتماعی تلاش شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی خاطرنشان کرد: حضور مردم در صحنه به عنوان نقطه قوتی در موضوع امر به معروف و نهی از منکر محسوب می‌شود که این مهم با توسعه همکاری‌ها میان ستاد امر به معروف و نهی از منکر با دستگاه قضایی استان میسر خواهد بود.

انتهای پیام/