تأکید رئیس جمهور ترکمنستان بر عزم این کشور برای گسترش همکاری‌ها با ایران
تأکید رئیس جمهور ترکمنستان بر عزم این کشور برای گسترش همکاری‌ها با ایران

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) در آخرین مرحله از سفر به چهار کشور آسیای مرکزی در عشق آباد با «قربانقلی بردی محمد اف» رئیس جمهور ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دراین دیدار با تشریح ابعاد روابط دو […]

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) در آخرین مرحله از سفر به چهار کشور آسیای مرکزی در عشق آباد با «قربانقلی بردی محمد اف» رئیس جمهور ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دراین دیدار با تشریح ابعاد روابط دو کشور در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بر اهمیت روابط دو کشور همسایه تاکید کرد.

بردی محمد اف رئیس جمهور ترکمنستان نیز در این دیدار با حمایت از روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بر عزم کشورش برای گسترش همکاری‌های فیمابین تاکید کرد.

* اشاره ظریف به عمق روابط ایران و ترکمنستان در دیدار با همتای ترکمنستانی

ظریف همچنین پس از آن با وزیر خارجه ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در دیدار با همتای ترکمنستانی خود اظهار داشت: بسیار خوشحالم بعد از مدتی به خاطر ویروس کرونا، نهایتا موفق شدم به شهر دوست داشتنی عشق آباد برگردم و از مهمان‌نوازی گرم و صمیمانه شما سپاسگزارم و از ملاقات بی نظیری که با آقای بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان داشتم، بسیار سپاسگزاری می‌کنم.

ظریف افزود: ملاقات بسیار خوبی بود و نشانگر عمق روابط بین دو کشور و اهمیتی است که رهبران دو کشور به روابط بین ایران و ترکمنستان قائل هستند. معتقدم با نظراتی که آقای رئیس جمهور در ملاقات مطرح کرد که این نظرات مطابق با نظرات آقای روحانی و رهبری جمهوری اسلامی ایران است، این امکان را داشته باشیم که من و جنابعالی و همین طور جنابعالی و رئیس کمیسیون مشترک از جانب ایران روابط را با جدیت پیش ببریم. 

 

 

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از این به ازبکستان، قرقیزستان و قزاقستان سفر و با رئیس جمهور و وزیر خارجه این سه کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. ظریف در هفته‌ای که گذشت نیز سفری دوجانبه به تاجیکستان داشت و ضمن رایزنی با رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور در نهمین کنفرانس قلب آسیا – روند استانبول درباره افغانستان شرکت و با برخی مقامات شرکت کننده از جمله رئیس جمهور افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/