تأکید «الفتح» بر خروج آمریکا از عراق همزمان با دور جدید گفت‌وگوی راهبردی بغداد-واشنگتن
تأکید «الفتح» بر خروج آمریکا از عراق همزمان با دور جدید گفت‌وگوی راهبردی بغداد-واشنگتن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح در پارلمان عراق در واکنش به دور سوم گفت‌وگوی راهبردی میان عراق و آمریکا که قرار است امروز (چهارشنبه – ۷ آوریل) آغاز شود، بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «السومریه» منتشر شد، آمده است: همزمان با […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح در پارلمان عراق در واکنش به دور سوم گفت‌وگوی راهبردی میان عراق و آمریکا که قرار است امروز (چهارشنبه – ۷ آوریل) آغاز شود، بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «السومریه» منتشر شد، آمده است: همزمان با آغاز دور سوم گفت‌وگوی عراقی – آمریکایی انتظار داریم که تیم مذاکراتی شجاع و غیرتمند عراقی حاکمیت کامل ملی را محقق سازد و به حضور بیگانگان به صورت کامل پایان دهد و این امر با تدوین یک جدول و برنامه زمان‌بندی شده آشکار و مشخص با بازه‌های زمانی کوتاه برای عقب‌نشینی نیروهای رزمی خارجی، بازپس‌گیری پایگاه‌های هوایی عراق در عین الاسد و حریر ازسوی نیروهای امنیتی و کنترل کامل بر آسمان عراق میسر می‌شود.

العامری در ادامه تاکید کرد: ما با دقت خروجی‌های این دور از گفت‌وگو را پیگیری می‌کنیم و امید زیادی به مذاکره‌کننده غیور عراقی برای تحقق ثبات امنیتی و آغاز برنامه بازسازی و شکوفایی در سراسر وطن عزیزمان داریم.

 قرار است امروز (چهارشنبه – ۷ آوریل)، دور جدید گفت‌وگوی راهبردی میان عراق و ایالات متحده آمریکا آغاز شود.

در این گفت‌وگو که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد، در خصوص مسائل امنیتی و مبارزه با تروریسم، اقتصاد و انرژی، مسائل سیاسی و همکاری در زمینه آموزش و فرهنگ رایزنی خواهد شد.

برخلاف رویکرد دولت مصطفی الکاظمی، پارلمان عراق همچنان خواستار تمرکز بر برنامه زمانبندی اخراج نیروهای خارجی از کشور در این دور از گفت‌وگوها است.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، طی پستی در توئیتر از آغاز دور جدید گفت‌وگوی راهبردی با عراق در روز چهارشنبه خبر داد و نوشت: «مشتاقانه منتظر گفت‌وگو با همتای عراقی خود، “فواد حسین” در چارچوب گفت وگوی راهبردی عراق و آمریکا هستم. ما پیشرفت در همه زمینه‌های مربوط به روابط راهبردیمان را بررسی خواهیم کرد».

انتهای پیام/ص