تأکید استاندار بر آماده‌سازی مدارس برای بازگشایی در سال تحصیلی جدید/ تجلیل از نفرات برتر کنکور سراسری در استان
تأکید استاندار بر آماده‌سازی مدارس برای بازگشایی در سال تحصیلی جدید/ تجلیل از نفرات برتر کنکور سراسری در استان

[ad_1] استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به آسیب‌های ناشی از تعطیلی مدارس بر وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان و لزوم تلاش مضاعف برای جبران این آسیب‌ها، گفت: تمامی مدارس باید برای بازگشایی در سال تحصیلی جدید آماده شوند و آموزش و پرورش برنامه‌های‌ نظارتی و کنترلی خود را برای رفع مشکلات مدارس اجرا کند تا مدارس با […]

[ad_1]

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به آسیب‌های ناشی از تعطیلی مدارس بر وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان و لزوم تلاش مضاعف برای جبران این آسیب‌ها، گفت: تمامی مدارس باید برای بازگشایی در سال تحصیلی جدید آماده شوند و آموزش و پرورش برنامه‌های‌ نظارتی و کنترلی خود را برای رفع مشکلات مدارس اجرا کند تا مدارس با تغییر اساسی نسبت به دوران شیوع کرونا بازگشایی شوند.

عابدین خرّم در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، اظهار داشت: برای بازگشایی مدارس همه امکانات باید فراهم شود؛ آب، برق و گاز هیچ مدرسه‌ای نباید قطع شود و اگر بدهی دارند اعلام شود تا بدهی آنها پرداخت شود.
 
وی با تاکید بر نوسازی مدارس و برچیده شدن مدارس کانکسی در استان، گفت: ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز مدارس استان در دولت سیزدهم در نظر گرفته شده و در این دولت گام‌های جدی در این رابطه برداشته شده است.
 
خرّم اظهار داشت: دولت برای آموزش، توانمندسازی و اشتغال اقشار محروم تحت حمایت نهادهای مختلف نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع در نظر گرفته که تلاش می‌کنیم این میزان تسهیلات بانکی را در استان تا دو هزار میلیارد تومان افزایش دهیم.
 
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با تجلیل از نفرات برتر کنکور سراسری در استان، گفت: پیشرفت‌های علمی توسط استعدادهای برتر به ظهور می‌رسد و باید قدر این استعدادها را بدانیم؛ اگر امروز بخش قابل توجهی از دانشجویان و نخبگان ما در مسیر مهاجرت قرار گرفته‌اند، دلیل عمده آن این است که از داشته‌ها و استعدادهای خود نمی‌توانیم به خوبی استفاده کنیم.
 
خرّم با اشاره به اینکه در دنیا منابع دانشگاه‌ها را دولت تأمین نمی‌کند و صرفاً بخشی از آن را بر عهده می‌گیرد، افزود: در کشور ما ارتباط میان دانشگاه و صنعت و دانشگاهی که بتواند ثروت تولید کند، مورد غفلت قرار گرفته است و این روند باید اصلاح شود.
 
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه دانشگاه‌های ما به ماشین تولید مدرک تبدیل شده‌اند، ادامه داد: باید توجه داشت که منزلت اجتماعی افراد تنها به مدرک آنها نیست و مدرک تحصیلی باید در راستای رشد و تعالی جامعه مورد استفاده قرار گیرد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه یکی از اساسی‌ترین چالش بازگشایی مدارس کمبود نیروی انسانی است، گفت: هفت هزار نیرو برای بازگشایی مدارس در استان کمبود داریم که تمهیدات لازم برای تامین نیروی انسانی لازم در نظر گرفته شده است تا هیچ کلاس بدون معلمی در اول مهر ماه نداشته باشیم.
 
علیرضا صیادی افزود: تیم‌های بازرسی در راستای بازگشایی مدارس و مقدمات پروژه مهر اندیشیده شده و برای رفع موانع این کار تلاش می‌کنیم.
 
در این جلسه از کیارش علیزاده رتبه ۱ گروه زبان‌های خارجی، مائده ملکی رتبه ۲ گروه علوم انسانی و نگار هاشم‌زاده رتبه ۵ گروه علوم تجربی در کنکور سراسری امسال تجلیل شد.
 

[ad_2]