تأمین امنیت شغلی کارگران/ توجه به مطالبات کارگری
تأمین امنیت شغلی کارگران/ توجه به مطالبات کارگری

استاندار آذربایجان شرقی گفت: تامین امنیت شغلی کارگران بسیار مهم است و باید با هر عاملی که موجب سلب امنیت شغلی کارگر می‌شود مقابله کرد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، عابدین خرّم روز پنج‌شنبه در دیدار با نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان، با بیان اینکه کارگران جزو متین‌ترین و زحمتکش‌ترین اقشار جامعه هستند، اظهار […]



استاندار آذربایجان شرقی گفت: تامین امنیت شغلی کارگران بسیار مهم است و باید با هر عاملی که موجب سلب امنیت شغلی کارگر می‌شود مقابله کرد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، عابدین خرّم روز پنج‌شنبه در دیدار با نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان، با بیان اینکه کارگران جزو متین‌ترین و زحمتکش‌ترین اقشار جامعه هستند، اظهار کرد: تشکل‌های کارگری زبان گویای این قشر هستند که باید از ظرفیت آنها برای بیان مطالبات و دغدغه‌های کارگران استفاده کامل شود.

وی  با اشاره به اینکه باید آشکار و شفاف با کارگران صحبت کرده و به مسائل و مشکلات آنها رسیدگی شود، ادامه داد: ضروری است تصمیماتی گرفته شود تا اصلی‌ترین عضو تولید و کسب‌وکار در آرامش به کار خود ادامه دهد.
 
خرّم گفت: باید حقوق و مزایای کارگران متناسب با کار پرداخت و کرامت انسانی آنان حفظ شود، همچنین بهداشت و سلامت کار و کارگر مسأله مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
وی اظهار داشت: موضوع مسکن نیز از مسائل مهمی است که در دولت سیزدهم با اجرای طرح نهضت ملی مسکن به آن توجه ویژه شده و تعاونی‌های مسکن کارگری می‌توانند از این طرح استفاده کنند؛ اگر تعاونی‌های مسکن کارگری وارد عرصه شوند ما نیز از آنها حمایت خواهیم کرد.
 
استاندار آذربایجان شرقی گفت: آموزش مهارت به کارگران از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه جدی اداره کل فنی و حرفه‌ای قرار گرفته و برنامه‌ریزی‌های لازم برای مهارت‌افزایی کارگران انجام شود.
 
وی ادامه داد: با افزایش مهارت کارگران، کیفیت محصولات تولیدی ارتقا یافته و رضایت‌مندی مشتری افزایش می‌یابد؛ همچنین در امنیت و سلامت جامعه که دسترنج کارگر است تاثیرگذار است.
 
خرّم افزود: درخصوص اعتراضات کارگری نیز گفت: وقتی به مطالبات کارگری توجه نشود، کارگران به دنبال تحصن و تعطیلی کارخانجات و مراکز تولیدی می‌افتند که این موضوع به ضرر کارفرما و کارگر است؛ البته ما به این موضوع به عنوان یک آسیب جدی نمی‌نگریم و معتقدیم که چنین مسائلی به دنبال یک‌سری مشکلات رخ می‌دهند که آن مشکلات باید حل شوند.

 
وی ادامه داد: قبل از اینکه این مسائل اتفاق بیفتد باید مسئولان شنوای مشکلات کارگران باشند و حق و حقوق آنها را تامین کند و اگر خواسته‌ای، بحق نیست باید به شکل منطقی توجیه شوند.
 
خرّم افزود: نظم و انضباط و رفتار حرفه‌ای کارگری از موضوعات بسیار مهم است و هیچ کاری و عملی بدون نظم نتیجه‌بخش نیست.
 
وی اضافه کرد: کارگران باید دارای رسانه باشند تا به‌صورت منطقی، پیام‌ها و مطالبات بحق خود را بیان کنند.
 
استاندار آذربایجان شرقی  با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از عوامل پیشرفت جریان کار و کارگری می‌توانند باشد و صاحبان صنایع و کارفرمایان باید از این شرکت‌ها حمایت کنند.
 
وی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان عامل بقای صنعت کشور بوده و باید از فعالیت این شرکت‌ها در تمام عرصه‌های تولیدی استقبال شود تا جریان تولید با تخصص و دانش بیشتر به نتایج بهتری منجر شود.
 
خرّم با اشاره به اینکه بخش خصوص آذربایجان شرقی نسبت به سایر استان‌ها نمره قابل قبولی دارد، گفت: به دنبال این هستیم تا بخش عمده‌ای از صنایع و معادن را به بخش خصوصی واگذار کنیم تا بخش خصوصی فعال‌تر شود.

انتهای پیام/م