بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ارزی در هریس انجام شد
بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ارزی در هریس انجام شد
استاندار آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: در یک سال فعالیت دولت سیزدهم بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ارزی در شهرستان هریس انجام شده است.

عابدین خرم که برای شرکت در آیین افتتاح واحد بخار ۱۸۰ مگاواتی نیروگاه حرارتی به هریس سفر کرده بود، امروز پنجشنبه در نشست بررسی مسایل این شهرستان، افزود: این اتفاق در شرایطی روی داده که وضعیت منابع اعتباری دولت برای همه مشخص است و دولت سیزدهم ماهانه ۱۵ هزار میلیارد تومان سررسید بدهی های دولت قبلی را پرداخت می کند.

وی ضمن ابلاغ سلام رییس جمهور به مردم شهرستان بیان کرد: آقای رییس جمهور بر لزوم پیگیری جدی نواقص موجود در حوزه زیرساخت های منطقه تاکید کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با تلاش دولت و همکاری مردم، کمبودهای بر جا مانده از گذشته جبران و مشکلات به ارث رسیده از قبل که دولت مردمی خود را به رفع آنها موظف و مکلف می داند، برطرف شود.

خرم با بیان اینکه توسعه در همه جا مبتنی بر شناخت ظرفیت ها و تلاش برای رفع نیازمندی ها است، بر لزوم بهره گیری از توانمندی های نخبگان و صاحبان کسب و کار برای عمران و آبادی هر چه بیشتر شهرستان هریس تاکید کرد.

وی گفت: باید مجمع توسعه هر شهرستان، متشکل از مسوولان حقوقی (دولتی) و فعالان بخش خصوصی با رویکرد توسعه زیرساخت ها به متولی گری دولت در سطح آذربایجان شرقی تشکیل شود.

وی یادآوری کرد: اگر در شهرستانی همه این امکانات فراهم شود، ولی همدلی و هم افزایی نباشد، توسعه ای اتفاق نخواهد افتاد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه خودمحوری ها در مسیر توسعه هر شهرستان یک مانع است، ادامه داد: برای رفع مشکل شهرستان هریس در زمینه آب شرب و صنایع نیز اقدامات ارزشمندی در یکسالگی دولت سیزدهم آغاز شده که بخش عمده آن باید در پایان دومین سال فعالیت دولت مردمی حل و فصل شود.

وی با تاکید بر لزوم امیدآفرینی بیشتر در شهرستان هریس از طریق کمک به تسریع توسعه آن افزود: اگر در منطقه ای امیدی برای آینده نباشد، جمعیت آنجا در شهرهای بزرگ حاشیه نشین خواهند شد که عوارض و تبعات آن دامن همه را خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه معدن و گردشگری مزیت های نسبی هریس برای توسعه هستند، گفت: بعضی از صنایع دستی مانند «فرش هریس» نیز شهرت جهانی دارند که باید خروجی این نشست، تصویب تخصیص تسهیلات به این ۲ حوزه باشد.

خرم افزود: البته اراضی مسطح و دشت های لم یزرع شهرستان هریس به دلیل داشتن جاده دسترسی و وجود زیرساخت هایی مانند برق و گاز و راه، ظرفیت لازم برای توسعه صنعتی را نیز دارند، اما تحقق آن در مقایسه با حوزه معدن و صنایع دستی، زمان بر است.

وی با تاکید بر ضرورت اقناع مردم برای تحقق برنامه های توسعه مناطق مختلف آذربایجان شرقی، خواستار استفاده از توانمندی های نیروی کار بومی و نیز تخصیص حقوق دولتی معادن برای تسریع در توسعه شهرستان هریس شد.

وی همچنین قول داد اعتبارات شهرستان هریس از محل تبصره های ۱۶ و ۱۸ تا ۵۰ درصد رقم  مصوب فعلی افزایش یابد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به برخی گشایش های اخیر در حوزه بهداشت و درمان افزود: ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان هریس نیز از این محل محقق می شود.

وی دستور داد مشکل انشعابات دامداری های شهرستان هریس نیز با جدیت نهادهای مسوول برطرف شود و پیشنهاد داد که اولویت بندی در این زمینه مدنظر قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین اعلام کرد که به عنوان یکی از نتایج نشست امروز، از محل اعتبارات موجود حدود ۱۵ میلیارد تومان اعتبار بیشتر نیز برای رفع مشکلات اولویت دار شهرستان هریس اختصاص می یابد.

انتهای پیام/