به دنیال اسپانسر برای نگه داشتن والیبال شهرداری در تبریز هستیم/برنامه‌ریزی برای احداث هتل‌های سنتی در بازار
به دنیال اسپانسر برای نگه داشتن والیبال شهرداری در تبریز هستیم/برنامه‌ریزی برای احداث هتل‌های سنتی در بازار
عضو شورای شهر تبریز گفت: به اذعان کسبه بازار تاریخی تبریز، تعطیلات تابستانی امسال یکی از زمان‌های طلایی برای این بازار سپری شده و گردشگران بی‌شماری از آن بازدید کرده‌اند.

به گزارش قلم پرس، سعید نیکوخصلت در گفتگو با برنامه رادیویی «شهریمیز» با بیان اینکه تغییراتی بنیادین و اساسی در بازار تاریخی تبریز آغاز شده است، اظهار داشت: این تغییرات شامل مدیریت بازار، ابنیه و معماری، هتلینگ و… خواهد بود چرا که خوشبختانه مدیران ما امروز به این دیدگاه رسیده اند که توان بازار تبریز در گردشگرپذیری بیش از این ها است.

او ادامه داد: طبق آمار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان میزان گردشگران تبریز امسال ۸۶ درصد افزایش یافته است.

نیکوخصلت از احداث هتل‌های کاملا سنتی به عنوان یکی از برنامه ها برای توسعه گردشگری بازار نام برد و افزود: در همین راستا مقرر شده ۱۵ دی امسال جلساتی در این خصوص برگزار شود و احتمالا سرمایه گذارانی از خارج کشور حضور داشته باشند.

او رویکرد تبریز در رویداد «تبریز ۲۰۱۸» را قابل قبول دانست و یادآور شد: در جذب بودجه عملکرد موفقی داشتیم. امسال رویداد «باکو ۲۰۱۹» برگزار می شود در حالی که هنوز سر و صدایی از آن پیدا نیست. وقتی پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی مشخص می شود هنوز در سطح نوزادی است و شاید بیست یا سی سال باید سپری شود تا وضعیت گردشگری آن ها مشخص شود.

عضو شورای شهر تبریز خاطرنشان کرد: افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی هتل‌های تبریز، تصویب عوارض رایگان برای احداث هتل و… از برنامه‌های شورای چهار و پنجم در افزایش میزان گردشگر در تبریز بوده است.

نیکوخصلت تصریح کرد: تبریز دارای فرهنگ، تاریخ، آثار باستانی و میراث فرهنگی، بازار تاریخی و … است. در دنیا همین شاخصه‌ها کافی است که شهری از لحاظ توریستی، گردشگری و… شهرت پیدا کرده و از بایت گردشگری به ثروت دست یابد.

او یادآور شد: شاید در صنعت خودرو در دنیا نتوانیم رقابتی داشته باشیم ولی می توانیم با مسجد کبود، ارک علیشاه، بازار تاریخی، فرش، سنت ها و … بتوانیم تبریز را یکی از توریستی ترین شهرهای دنیا کنیم. کشش تبریز از این لحاظ بسیار زیاد است.

عضو شورای شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص آخرین وضعیت تیم والیبال شهرداری تبریز گفت: در حال رایزنی با چند برند اقتصادی هستیم تا اسپانسر این تیم باشند تا والیبال شهرداری در تبریز بماند.

نیکوخصلت ادامه داد: در فدراسیون والیبال این فضا را فراهم کرده ایم که اگر این تیم تثبیت شود در قرعه کشی باقی بماند و چشم انداز خوبی برای شهر داشته باشد.