به دنبال کاهش آمار ورودی زندانیان استان هستیم
به دنبال کاهش آمار ورودی زندانیان استان هستیم
رئیس‌کل دادگستری آذربایجان شرقی، با تاکید بر اینکه به دنبال کاهش آمار ورودی زندانیان در استان هستیم، گفت: باید آسیب شناسی دقیقی بر روی علل و نوع جرایم ارتکابی و بازداشت ها انجام شده و راهکارهای مناسب پیشگیری ارائه شود.

به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی دادگستری استان آذربایجان شرقی موسی خلیل اللهی در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان با بیان اینکه آمار ارائه شده توسط دادگستری استان نشان دهنده واقعیت های موجود بوده و قابل احصا است، اظهار داشت: با توجه به افزایش جرایم سرقت، کلاهبرداری و تصرف عدوانی هر چند نسبت به میانگین کشوری میزان آمار ستانی پایین تر بوده اما افزایش این جرایم برهم زننده امنیت روانی جامعه هستند،بر همین اساس باید تدابیر جدی پیش بینی شود.

وی با اشاره به کاهش آمار زندانیان استان، افزود: با توجه به دستور العمل رئیس قوه قضائیه در ماه های اخیر ۵۴ درصد محکومین استان به مرخصی رفته اند که از این میزان نیز ۲۳ درصد با راهکارهای مختلف قانونی به زندان بازنگشتند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه به دنبال کاهش آمار ورودی زندانیان استان هستیم، گفت: باید علل و نوع جرایم ارتکابی و بازداشت ها به صورت دقیق آسیب شناسی شده و راهکارهای مناسب برای پیشگیری ارائه شود.

وی با تاکید بر بحث ساماندهی کودکان کار در جامعه، خاطرنشان کرد: در این خصوص سمن هایی ایجاد شده اند که باید از ظرفیت آنها در راستای ساماندهی کودکان کار استفاده شود.

وی با اشاره به تدوین سند جامع پیشگیری از خشونت در استان، خاطرنشان کرد: یکی از مسایلی که با آن در جامعه روبه رو هستیم خواسته یا ناخواسته جرایم مربوط به خشونت بوده که در این خصوص با توجه به تدوین سند جامع پیشگیری از خشونت باید با آسیب شناسی جرایم مرتبط راهکارهایی تدوین و به صورت کاربردی توسط دستگاه های مسئول اجرا شود.