زنوزی: به دنبال قهرمانی تراکتورسازی هستیم/یکی از برنامه هایم ساخت استادیوم اختصاصی برای تراکتورسازی است
زنوزی: به دنبال قهرمانی تراکتورسازی هستیم/یکی از برنامه هایم ساخت استادیوم اختصاصی برای تراکتورسازی است

مالک باشگاه تراکتورسازی تبریز گفت: اهل مصاحبه و خودنمایی نبوده و اگر مصاحبه‌ای کردم بنا به نیاز بوده است. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتورسازی تبریز در نخستین مصاحبه مطبوعاتی خود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: من آدمی اهل مصاحبه و خودنمایی نیستم و اگر مصاحبه‌ای هم […]

مالک باشگاه تراکتورسازی تبریز گفت: اهل مصاحبه و خودنمایی نبوده و اگر مصاحبه‌ای کردم بنا به نیاز بوده است.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتورسازی تبریز در نخستین مصاحبه مطبوعاتی خود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: من آدمی اهل مصاحبه و خودنمایی نیستم و اگر مصاحبه‌ای هم کردم بنا به نیاز بوده که اطلاع‌رسانی گردد.

وی گفت: زمانی که مالکیت تیم انتقال یافت و کارهای مربوطه این موضوع انجام گرفت، زمان را از دست داده و تنها قادر به جذب ۶ بازیکن لیگ برتر بودیم که از بازیکنانی که با تیمی قرارداد نداشتند، بهترین‌ها را جذب کردیم.

زنوزی تصریح کرد: در گام بعدی با جان توشاک سرمربی کارنامه‌دار ولزی به توافق رسیده و با وی قرارداد بستیم و در ادامه ۲ بازیکن خارجی در لیگ‌های معتبر اروپا بازی می‌کردند و با یک بازیکن آسیایی و یک بازیکن اروپایی دیگر نیز در حال رایزنی و مذاکره هستیم و کار بازیکن آسیایی به اتمام رسیده و هفته آینده به تیم ملحق می‌گردد.

 تیم تراکتورسازی را بدون زیرساخت تحویل گرفتیم 

زنوزی گفت: تیم تراکتورسازی را بدون زیرساخت تحویل گرفتیم و هیچ بازیکنی با قرارداد طولانی مدت در این تیم وجود ندارد و تراکتورسازی با ۱۵ بازیکن به مسجد سلیمان رفته است و آنچه قوانین لیگ برتر فوتبال اجازه می‌داد بهترین بازیکنان داخلی و خارجی را جذب کردیم.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تیم را به نیم فصل برسانیم تا در فصل نقل و انتقالات زمستانی تیم را تقویت کنیم و بتوانیم تراکتورسازی را به جایگاه شایسته‌ای برسانیم.

مالک باشگاه تراکتورسازی تبریز بیان کرد: با چند بازیکن آزاد نیز شخصاً گفت‌و‌گو کردم که این بازیکنان نظرشان ادامه فوتبال در اروپا بوده و دوست دارند به تیم ملی راه یابند و یا جایگاه خود را در تیم ملی حفظ کنند‌ و به اعتقاد این بازیکنان، کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران توجه بیشتری به بازیکنان ایرانی شاغل در اروپا دارد.

زنوزی ابراز کر د: ۹۹ درصد از دوستان و آشنایان من مخالف ورود من به قضیه تیم تراکتورسازی بودند، اما به عشق مردم و هواداران این تیم ورود پیدا کردم، تا بتوانم  این تیم را به جایگاهی شایسته خودش برسانم.

وی خاطرنشان ساخت: تراکتورسازی بنگاهی اقتصادی ورزشی بوده و تلاش خواهم کرد آن را بنگاه اقتصادی کرده تا هزینه‌های باشگاه تأمین شود و از توانایی تماشاگران تراکتورسازی برای ساختن تیمی قدرتمند استفاده کنیم.

هدفم قهرمانی گسترش فولاد در فوتبال ایران نبود

زنوزی گفت: در شرایط خاص اقتصادی امروز تلاش می‌کنم تیم تراکتورسازی را به مقام شایسته‌ای رسانده و به مردم این منطقه خدمت کنم و قبلاً هم در گسترش‌فولاد نشان داده‌ام که هدفم خدمت به ورزش است و تیم گسترش‌فولاد نه تماشاگر داشت و نه درآمدی از فوتبال و تنها می‌خواستم امتیاز فوتبال تبریز را حفظ کنم.

به دنبال قهرمانی تراکتورسازی هستیم/تمام قراردادها با بازیکنان و کادر فنی را شخصاً چک می‌کنم

وی در همین مورد تصریح کرد: اگر تیم گسترش‌فولاد قهرمان لیگ برتر می‌شد‌‌ ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر بیشتر خوشحال نمی‌شدند و من به دنبال قهرمانی این تیم در ایران نبودم، اما قضیه تراکتورسازی فرق می‌کند و با قهرمانی این تیم در فوتبال ایران، بخش بزرگی از آحاد مردم خوشحال می‌شدند و این برای من بسیار ارزشمند است.

مالک باشگاه تراکتورسازی گفت: تمام قراردادها با بازیکنان و کادر فنی را شخصاً چک می‌کنم و قبل از عقد قرارداد باید من مبالغ را تائید کنم و‌ به تمام هزینه‌ها و مبالغ قراردادها توجه دارم و نمی‌خواهم مبلغی اضافه به دلال‌ها داده شود، هر چند با اجنت‌های فوتبال مخالف نیستم و جزو قوانین فیفاست، اما هزینه‌ها‌ نیز باید معقول و منطقی باشد.

پسوند نام باشگاه‌ها باید از فرهنگی ورزشی به فرهنگی ورزشی اقتصادی تغییر یابد

مالک تیم‌های تراکتورسازی و گسترش‌فولاد عنوان کرد: هر طرحی که توجیه اقتصادی نداشته باشد، محکوم به شکست است و باید به درآمد باشگاه‌ها نیز توجه شود و پسوند نام باشگاه‌ها باید از فرهنگی ورزشی به فرهنگی ورزشی اقتصادی تغییر یابد.

وی افزود: الان اگر باشگاه‌های بزرگ جهان فرهنگی ورزشی هستند پس چرا در راس این باشگاه‌ها افرادی اقتصادی قرار دارند و افراد ورزشی مدیران باشگاه نیستند و این نشان می‌دهد فوتبال امروز جهان با اتکا به اقتصاد و درآمدزایی اداره می‌شود.

زنوزی گفت: همان روز اول گفتم تراکتورسازی را وارد بورس خواهم کرد اما اولین شرط ورود به بورس درآمدزایی این تیم است که در حال حاضر به هیچ عنوان تیم تراکتورسازی درآمد نداشته و بیلان مالی این تیم فقط هزینه‌هاست، اما در ۲ سال آینده تراکتورسازی وارد بورس می‌شود.

 پسته‌ای خریدم که داخلش خالی است/ تراکتورسازی از استقلال و پرسپولیس جداشدنی نیست 

مالک باشگاه تراکتورسازی ادامه داد: پسته‌ای خریدم که داخلش خالی است، تراکتورسازی هیچ بازیکنی نداشته و تنها ۶ بازیکن جذب کردیم، بازیکن آزاد وجود ندارد و بازیکنان خارجی نیز جذب‌شان شرایط خاصی دارد و جان توشاک به من گفت: مرا کجا آوردی؟

وی گفت: تراکتورسازی از استقلال و پرسپولیس جداشدنی نیست و هواداران تراکتورسازی کمتر از استقلال و پرسپولیس نیست و باید امتیاز بازی‌های پخش زنده از شبکه‌های سراسر تلویزیون به تیم تراکتورسازی هم داده شود و داریم مقدمات این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

ساخت استادیوم اختصاصی برای تراکتورسازی

مالک باشگاه تراکتورسازی تبریز اضافه کرد: ساخت استادیوم اختصاصی برای تراکتورسازی یکی از برنامه‌های من است و ‌‌محلی در خاوران برای این موضوع شناسایی شده که خواستم بررسی شود که آیا انتقال تماشاگران و ایاب و ذهاب هواداران به چه شکل است و آیا خاوران برای رفت و آمد تماشاگران راحت است یا ورزشگاه یادگار؟

وی گفت: طبق قراری که با مالک قبلی باشگاه تراکتورسازی داشتیم مبلغ مزایده و بدهی تیم تراکتورسازی محرمانه است و از این بابت من مشکلی ندارم، اما شاید طرف مقابل قرارداد خواهان اعلام مبالغ این انتقال نباشد.

مالک باشگاه تراکتورسازی یادآور شد: تیم گسترش فولاد تبریز به ماشین سازی شهریار تغییر نام داده است و با این نام به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

شورای شهر و هیات فوتبال استان چه‌کاره هستند

زنوزی در مورد سوال خبرنگاری ‌در مورد مخالفت هیات فوتبال و شورای شهر تبریز در مورد تغییر نام به ماشین‌سازی شهریار گفت: شورای شهر و هیات فوتبال استان در این مورد چه‌کاره هستند و هیات فوتبال باید به مسائل فوتبال محلات برسد و حق ندارد در امور باشگاه‌ها دخالت کند.

وی تصریح کرد: تا به امروز با هیچ اسپانسری قرارداد نبستم و با ایرانسل نیز از سال گذشته تیم تراکتورسازی قرارداد داشته که مورد قبول من نبوده و گفتم که بیایید قرارداد را اصلاح کنیم و در کجای دنیا تبلیغ‌کننده به تبلیغ شونده هزینه می‌دهد و در این مورد حق تماشاگران تراکتورسازی نادیده انگاشته شده است.

زنوزی افزود: اگر بخواهم از هواداران هزینه‌ای گرفته شود شماره حساب باشگاه داده می‌شود تا هوادار به صورت مستقیم به تیم تراکتورسازی کمک شود و چه‌کار داریم که هوادار به طرف سوم هزینه پرداخت کند و آن طرف سوم مبلغ اندکی از این هزینه را به باشگاه پرداخت کند و بیشترین سود را خود بردارد.

هیات فوتبال استان شرح وظایف خود را نمی‌داند

زنوزی گفت: هیات فوتبال استان باید شرح وظایف خود را بداند که متاسفانه نمی‌داند‌ که در کدام حوزه می‌تواند دخالت کند و در کدام حوزه حق دخالت ندارد و هیات فوتبال استان در مورد مالکیت تیم حق اظهار نطر نداشته و از لحاظ حقوقی می‌توانم از ایشان به کمیته اخلاق شکایت کنم که در حوزه‌ای به ایشان ربط ندارد، چرا دخالت می‌کنند.

وی افزود: رئیس هیات فوتبال استان اگر قوانین فوتبالی را می دانست، متوجه می‌شد که عکس انداختن از قرارداد بازیکنان و فرستادن به جاهای دیگر جرم است و بازیکنان می‌توانند از هیات فوتبال استان شکایت کنند.

مالک باشگاه تراکتورسازی تبریز بیان داشت: هیات فوتبال استان مجری و اجراکننده قوانین بوده و نمی‌تواند در این مورد قوانین تصویب کند.

وی، در مورد تیم گسترش‌فولاد عنوان کرد: در مورد شرکت‌های من که مالکیت تیم را برعهده داشته  هیچ منع قانونی وجود ندارد و اگر ایرادی هم باشد، ابتدا به وزارت ورزش باز می‌گردد که به طور مستقیم مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس را برعهده داشت و قوانین فیفا را نقض کرده است.