مباحث گردشگرپذیری، اولویت برنامه‌های آموزش شهروندی تبریز
مباحث گردشگرپذیری، اولویت برنامه‌های آموزش شهروندی تبریز
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز گفت: شهرداری تبریز آموزش گردشگرپذیری در بین همه اقشار جامعه و به‌خصوص در مدارس ابتدایی در قالب آموزش‌های شهروندی را آغاز کرده است.

به گزارش قلم پرس، حجت‌الاسلام احمد حمیدی صبح امروز در ویژه‌برنامه بوم‌گرد اظهار کرد: معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز آموزش شهروندی را در قالب کتب آموزشی حقوق شهروندی ارائه کرده است که این مباحث از مقطع اول ابتدایی تا پایان دوره متوسطه در مدارس شهر تدریس می‌شود.

وی افزود: مباحث مختلفی چون گردشگری، بوم‌گردی، معرفی اماکن و تاریخی و فرهنگی، ترافیک، حقوق شهروندی، شهر هوشمند در قالب این کتب آموزشی ارائه شده است.

حجت الاسلام حمیدی افزود: بیشترین برنامه‌های تجمعی شهرداری تبریز جهت غنی‌سازی اوقات فراغت، قبل از کرونا در فضاهای رفاهی مثل پارک‌ها برگزار می‌شد که این امر باعث ایجاد فضای با نشاط شهری می‌شد.

معاون فرهنگی شهردار تبریز تصریح کرد: تا قبل از کرونا، برای مشارکت اجتماعی و جذب گردشگری، معاونت فرهنگی اقدام به برگزاری جشنواره‌های موسیقی موغامی، بومی و موسیقی عاشیقی می‌کرد که امیدواریم با فروکش کردن این بیماری دوباره این فعالیت‌ها از سر گرفته شود.

وی افزود: مجموعه معاونت فرهنگی شهرداری تبریز در طول یک سال قبل از کرونا، ۱۶۰ برنامه برگزار کرده که در بعضی از این برنامه‌ها هفت هزار شهروند حضور داشتند که موسیقی موغامی و موسیقی عاشیقی یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌ها بود.

معاون فرهنگی شهردار تبریز عنوان کرد: بیماری کرونا منجر به کج‌خلقی و افسردگی در جامعه شده است و شاید یکی از ضروری‌ترین اقداماتی که در سطح فرهنگی باید اتفاق بیفتد، موضوع امیدآفرینی و ایجاد شور و نشاط است که در اولویت برنامه‌های این معاونت قرار دارد که اکثر این فعالیت‌های ما در فضای مجازی است.

حجت الاسلام حمیدی گفت: اکنون هفت موزه تحت مدیریت شهرداری تبریز قرار دارد. این موزه‌ها در حوزه‌های مختلف مثل موزه مشاغل، موزه شهریار، موزه فرش و … تا قبل از ایام کرونا مورد استقبال گرم و پرشور شهروندان و میهمانان قرار می‌گرفت؛ تا جایی‌که روزهای تعطیل هم در این موزه‌ها جهت بازدید به‌روی عموم مردم باز بود.

وی با بیان اینکه تبریز، فضاهای تفریحی داخل شهری محدودی دارد، گفت: شهرداری تبریز در راستای جبران کمبود اماکن تفریحی اقدام به ایجاد پارک‌های حاشیه‌ای کرده است که پارک عباس‌میرزا، آرپادره‌سی، ائل‌گلی و … از جمله این پارک‌ها است.

همزمان با هفته گردشگری و بوم‌گردی، برای نخستین بار در ایران، ویژه‌برنامه تخصصی بوم‌گرد با مشارکت اداره‌کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز برگزار و از طریق رادیو فرهنگ و تلویزیون‌های اینترنتی سپهر و ایران‌صدا به‌صورت زنده پخش شد.