بهره مندی قشر محروم از خدمات رایگان دادرسی و حقوقی
بهره مندی قشر محروم از خدمات رایگان دادرسی و حقوقی
رئیس دادگستری شهرستان ملکان گفت: مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از این پس می توانند از خدمات رایگان دادرسی و حقوقی بیشتری برخوردار شوند.

به گزارش قلم پرس، جعفر الفنده در حاشیه آیین امضای تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد و بهزیستی با دادگستری ملکان اظهار داشت: ارائه خدمات حقوقی و دادرسی رایگان به مددجویان و نیازمندان یکی از همکاری های بسیار ماندگار بین کمیته امداد و اداره بهزیستی و دادگستری این شهرستان است.

وی با بیان اینکه و مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از این پس می توانند از خدمات رایگان دادرسی و حقوقی بیشتری برخوردار شوند، افزود: بهره مندی حقوقی و قضایی مددجویان از این امکانات و ظرفیت ها از اهداف محوری این تفاهم نامه است.

رئیس دادگستری شهرستان ملکان ادامه داد: امضای این تفاهم نامه می تواند در کاستن از آسیب های اجتماعی و مشکلات خانواده های مددجو و نیازمند نقش بسیار مهمی داشته باشد.

وی بیان کرد: همچنین مددجویان می توانند از پشتوانه لازم برای احقاق حقوق خود در پرونده های قضایی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و خدمات و تسهیلات ویژه برخوردار شوند.

الفنده خاطرنشان کرد: رییس قوه قضاییه همواره تاکید داشتند که مبادا کسی به دلیل تمکن مالی از دادرسی باز ماند و شأن و منزلت کسانی که مشمول تفاهم نامه می‌شوند رعایت شده و کسی متوجه عدم دریافت هزینه از این افراد نشود.

وی با تاکید بر تکریم محرومان و مددجویان گفت: دستگاه قضایی بر فراهم کردن بستر و زمینه لازم برای تسهیل احقاق حق و پیگیری های قضایی مددجویان با همکاری نهاد های حمایتی مصمم است.

رئیس دادگستری شهرستان ملکان ادامه داد: امیدواریم بیش از پیش شاهد رشد و شکوفایی این بخش از جامعه باشیم چرا که به حق وظیفه و رسالت تمامی کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی یاری رساندن به محرومان است.

وی اضافه کرد: به زودی سامانه‌ای راه اندازی می‌شود تا مشخصات مشمولان به طور اتوماتیک در این سامانه باشد و اطلاعات را خواهیم گرفت تا در اختیار دفاتر قرار دهیم و کسی از احقاق حقوقش باز نماند.