بهره‌برداری از بزرگترین مجتمع فرهنگی، رفاهی و ورزشی تبریز
بهره‌برداری از بزرگترین مجتمع فرهنگی، رفاهی و ورزشی تبریز

[ad_1] بزرگترین مجتمع فرهنگی، رفاهی و ورزشی تبریز مورد بهره‌برداری قرار گرفت. به گزارش قلم پرس،از تبریز، به مناسبت عید سعید فطر و با حضور معاون قضائی دادستان کل کشور، امام جمعه تبریز، نمایندگان مجلس، استاندار آذربایجان‌شرقی و مدیران شهری و استانی، فاز نخست مجتمع مدرن “جهان ساتراپ”، به عنوان بزرگترین و مجهزترین مجموعه رفاهی، […]

[ad_1]


بزرگترین مجتمع فرهنگی، رفاهی و ورزشی تبریز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، به مناسبت عید سعید فطر و با حضور معاون قضائی دادستان کل کشور، امام جمعه تبریز، نمایندگان مجلس، استاندار آذربایجان‌شرقی و مدیران شهری و استانی، فاز نخست مجتمع مدرن “جهان ساتراپ”، به عنوان بزرگترین و مجهزترین مجموعه رفاهی، تفریحی و ورزشی تبریز با سرمایه‌گذاری ۴۵۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید.

در مراسم افتتاح این مجموعه، محمود پورجهان، مالک و سرمایه‌گذار مجتمع رفاهی، تفریحی و ورزشی “جهان ساتراپ” تبریز طی سخنانی بااشاره به روند بازسازی و تکمیل این طرح گفت: مجتمع “جهان ساتراپ” در زمینی به مساحت ۴۲۵۰ متر مربع و زیربنایی بالغ‌بر ۲۶۰ هزار متر مربع، شامل یک مجموعه مسکونی ۷۰ واحدی، استخر، تالار، رستوران، کافی شاپ، سالن‌های ورزشی فوتسال، والیبال، بسکتبال، بولینگ، بدنسازی، اتاق‌های ماساژ، مجموعه پزشکی و درمانی اختصاصی، آرایشگاه، رختکنی، دوش، سونا، جکوزی، فود کورت و رستوران‌های روباز و سالن‌های همایش و جلسات، پس از یک رکود ۵ ساله، با تغییر مالکیت و انجام مراحل فنی و بازسازی مجدد مورد بهره‌برداری رسمی قرار گرفت.

وی افزود: برای بازسازی و تکمیل این مجموعه بالغ‌بر ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و با بهره‌برداری از این مجموعه، برای ۴۰۰ نفر به‌طور مستقیم و برای ۱۲۰۰ نفر به‌طور غیرمستقیم اشتغال جدید ایجاد خواهد شد.

ضرورت تسهیل و رفع موانع موجود بر سر راه سرمایه گذاران

حجت‌الاسلام ‌آل‌هاشم، امام جمعه تبریز نیز در مراسم بهره‌برداری از این مجموعه نیز در سخنانی با قدردانی از حضور و مشارکت مسوولانه بخش خصوصی در احداث و راه‌اندازی این مجتمع گفت: مدیران استانی و بانک‌ها باید با تسهیل و رفع موانع موجود بر سر راه سرمایه‌گذاران، زمینه را برای شتاب بخشیدن به توسعه زیربنایی استان در همه بخش‌ها فراهم آورند.

وی همچنین گفت: تبریز با توجه به کمبودها و محدودیت‌های موجود در همه بخش‌ها، نیازمند ورود و مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است و همه مدیران و مسوولان ارشد استان و دستگاه‌های اجرایی، باید برای اعتمادسازی و ترغیب سرمایه‌گذاران، پای کار باشند.

امام جمعه تبریز در خاتمه، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را موتور شتاب‌بخش توسعه کشور استان ارزیابی کرد.

خود را موظف و مکلف به حمایت تمام قد از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌دانیم

عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم با قدردانی از همت و تلاش سرمایه‌گذاران این پروژه فرهنگی، رفاهی و ورزشی، این طرح را پاسخ مسوولانه بخش خصوصی به نیازها و کمبودهای جوانان و شهروندان تبریزی اعلام کرد.

وی همچنین از حمایت و همراهی صد درصدی مدیریت استان از طرح ها و پروژه‌های سرمایه‌گذاری خبر داد و متذکر شد: با رفع موانع و تسریع روند اداری امور مربوط به سرمایه‌گذاری، خود را موظف و مکلف به حمایت تمام قد از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌دانیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی در عین حال تصریح کرد: تلاش برای ارتقاء شاخص‌های توسعه استان، ماموریت و اولویت نهایی مدیریت استان خواهد بود.

مسیر سرمایه‌گذاری در کشور با هفت‌خوانی از مشکلات و موانع روبه‌روست

حجت‌الاسلام میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس نیز طی سخنانی تسریع روند توسعه از راه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و هموارتر کردن روندهای اداری و قانونی را وظیفه و مسوولیت اصلی مجلس در راستای عمل به فرامین و منویات مقام معظم رهبری برشمرد.

وی با تاکید بر اینکه مسیر سرمایه‌گذاری در کشور با هفت‌خوانی از مشکلات و موانع روبه‌روست خاطرنشان کرد: از بین بردن این موانع و برچیدن هفت‌خوان موانع و مشکلات سرمایه‌گذاری باید به اولویت اول دولت، مجلس و قوه قضائیه تبدیل شود.

تاج‌الدینی، ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک و با حل مشکلات حوزه سرمایه‌گذاری، زمینه برای ترغیب هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران فراهم‌تر شود.

 تنها راه شتاب‌بخشی به روند توسعه و پیشرفت کشور حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است

سعید عمرانی، معاون قضائی دادستان کل کشور نیز در این مراسم با قدردانی از سرمایه‌گذاران این مجتمع فرهنگی، ورزشی، حمایت از سرمایه‌گذاری در کشور را، حوزه‌ای مغفول و مظلوم اعلام و یادآور شد: ترس و تردید سرمایه‌گذاران برای ورود به حوزه اجرای پروژه‌های بزرگ و زیربنایی باید از طریق تعاملات بین‌بخشی و تسهیل مقررات و قوانین مربوطه از بین برود.

وی افزود: مانع‌زدایی، رفع محدودیت‌ها و اعمل حمایت‌ها و پشتیبانی‌های قانونی، به دور از هرگونه حب و بغض‌های شخصی و سلیقه‌ای در حوزه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، دقیقا همان چیزی است که به کرات در منویات و توصیه های مقام معظم رهبری به آن اشاره و تاکید شده است.

معاون قضائی دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود همچنین تنها راه شتاب‌بخشی به روند توسعه و پیشرفت کشور را حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دانست و افزود: محدودیت منابع و اعتبارات دولتی از یک سو و اعمال تحریم‌های ظالمانه غرب و آمریکا از سوی دیگر باعث شده است تا امکان شتاب بخشی به روند اجرای طرح‌ها و پروژه‌های زیربنایی فراهم نباشد و در این میان، حمایت و حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، نیاز و کلید حل مشکلات موجود است.

عمرانی در عین حال با ارزشمند خواندن سرمایه‌گذاری کلان بخش خصوصی در احداث مجتمع فرهنگی، رفاهی و ورزشی “جهان ساتراپ”، این پروژه را مصداق بارز لبیک بخش خصوصی به منویات و فرامین مقام معظم رهبری ارزیابی و از برادران پورجهان قدردانی کرد.

گفتنی است، مجتمع رفاهی، تفریحی و ورزشی “جهان ساتراپ”، با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ درصدی گروه اقتصادی “جهان ساتراپ” تبریز احداث گردیده و فاز دوم این مجموعه نیز تا پایان سال‌جاری اتمام و به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

انتهای پیام/۶۰۰۱۷/س


[ad_2]