برگزاری افتتاحیه هجدهمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی با ۱۵۰ میهمان داخلی و خارجی در تبریز
برگزاری افتتاحیه هجدهمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی با ۱۵۰ میهمان داخلی و خارجی در تبریز
رئیس کمیته اجرایی و اطلاع رسانی هجدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی گفت: افتتاحیه هجدهمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی با 150 میهمان داخلی و خارجی از 23 لغایت 25 شهریور در تبریز برگزار می شود.

به گزارش قلم پرس، مرتضی صفری در آیین رونمایی از پوستر هجدمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی با ارائه گزارشی از عمکلرد حوزه های مختلف شبکه سهند در ماه محرم اظهار داشت: صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی در راستای تبیین واقعه عظیم عاشورا و پوشش عزاداری سیدالشهدا (ع) در دهه اول محرم امسال بیش از ۱۲۰ ساعت برنامه تولیدی و ۱۵۰ ساعت برنامه تامینی با حضور و نوای ۲۵۰ مداح اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و ۱۱۴ کارشناس مذهبی تولید و پخش نمود.
وی افزود : همچنین در دهه اول ماه محرم ۸۳ مورد از عزاداری های مردم شریف و متدین استان آذربایجان شرقی خصوصا در روزهای عاشورا و تاسوعا از شبکه های ملی پخش شد .
رئیس کمیته اجرایی و اطلاع رسانی هجدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در ادامه به ارائه گزاراشی از اقدامات یکماهه کمیته اجرایی و اطلاع رسانی پرداخت و اضافه کرد: با توجه همه گیری بیماری کرونا و رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی ، این اجلاس با ۱۵۰ میهمان داخلی و خارجی از ۲۳ لغایت ۲۵ شهریور در تبریز برگزار می شود .
وی خاطر نشان کرد : کمیته اجرایی و اطلاع رسانی در طول یک ماه گذشته ۲۰ جلسه با سایر کمیته های استانی و درون کمیته ای برگزار کرده و در این راستا ۱۲۰ مصوبه به تصویب اعضا رسیده و دبیرخانه این کمیته در تلاش برای پیگیری مصوبات از ۷ کمیته استانی است .
مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی هم زمان برگزاری افتتاحیه هجدهمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی را ۲۳ شهریور مصادف با هفت صفر اعلام کرد و گفت: این مراسم در محوطه مسجد کبود تبریز برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: با تعامل ، همکاری و همراهی همه دستگاه های اجرایی و تلاش عاشقان حسینی، همایشی در شان و نام استان آذربایجان شرقی برگزار خواهیم کرد.

صفری افزود: در حاشیه این اجلاس مراسمی برای به نمایش گذاشتن شیوه برگزاری دستجات عزاداری عجم و شاه حسین گویان تبریز برگزار می شود که تلاش می کنیم این آیین ها را با همکاری میراث فرهنگی ثبت ملی کنیم.