برنامه آمریکا برای احداث تأسیسات نظامی در خاورمیانه و آسیای مرکزی
برنامه آمریکا برای احداث تأسیسات نظامی در خاورمیانه و آسیای مرکزی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، وزارت دفاع ایالات متحده قصد دارد ۲۴۰ میلیون دلار برای ساخت تأسیسات نظامی در خاورمیانه و آسیای مرکزی، از جمله در ترکمنستان اختصاص دهد. طبق گزارش مندرج در روزنامه روسیه امروز، در حال حاضر  با استناد به اسنادی که ادعا می‌شود گروهی از  مهندسان ارتش آمریکا به دنبال […]

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، وزارت دفاع ایالات متحده قصد دارد ۲۴۰ میلیون دلار برای ساخت تأسیسات نظامی در خاورمیانه و آسیای مرکزی، از جمله در ترکمنستان اختصاص دهد.

طبق گزارش مندرج در روزنامه روسیه امروز، در حال حاضر  با استناد به اسنادی که ادعا می‌شود گروهی از  مهندسان ارتش آمریکا به دنبال پیمانکاران بالقوه هستند.

دولت ترکمنستان در برنامه های خود برای استقرار تأسیسات نظامی آمریکا گزارشی ارائه نکرده و «عشق آباد» رسماً در مورد این توضیحی نداده است.

گمانه زنی های اخیرا از انتقال نیروهای نظامی آمریکا بعد از خروج از افغانستان به کشورهای آسیای مرکزی از جمله، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان و قرقیزستان وجود دارد اما تاکنون مقامات کشورهای مذکور یا این موضوع را رد و یا اظهارنظری در این زمینه نکرده‌اند.

انتهای پیام/ح