برف و باران از روز دوشنبه آذربایجان‌شرقی را فرا می‌گیرد
برف و باران از روز دوشنبه آذربایجان‌شرقی را فرا می‌گیرد

به گزارش قلم پرس، محمد امیدفر در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این سامانه همه نواحی استان را دربر می گیرد، افزود: با ورود امواج ناشی از مرکز کم ارتفاع بسته ای که روی دریای مدیترانه بسته شده، ناپایداری در جو استان حاکم می شود و بارش باران و برف را در پی خواهد […]

به گزارش قلم پرس، محمد امیدفر در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این سامانه همه نواحی استان را دربر می گیرد، افزود: با ورود امواج ناشی از مرکز کم ارتفاع بسته ای که روی دریای مدیترانه بسته شده، ناپایداری در جو استان حاکم می شود و بارش باران و برف را در پی خواهد داشت.

وی اظهار کرد: فعالیت این سامانه تا اواخر روز پنجشنبه و احتمالا صبح جمعه موجب افزایش سرعت وزش باد و در نواحی مرتفع و کوهستانی بارش پراکنده برف،  احتمال لغزندگی معابر و بروز کولاک در مناطق برفگیر استان می شود.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در روزهای آینده تا شب دوشنبه با توجه سکون جو در شهرهای پرجمعیت و صنعتی، بر میزان آلاینده های جوی افزوده شده و از کیفیت هوا در این شهرها کاسته می شود.

امیدفر، توصیه کرد تمامی گروه های سنی تا روز سه شنبه این هفته از تردد غیرضروری در سطح شهرهای صنعتی و پرجمعیت به ویژه مناطق آلوده خودداری و از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز پرهیز کنند.