هوشمندسازی حمل و نقل عمومی، مطلوبیت استفاده از آن را افزایش می‌دهد
هوشمندسازی حمل و نقل عمومی، مطلوبیت استفاده از آن را افزایش می‌دهد
سرپرست معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تبریز گفت: هوشمندسازی حمل و نقل عمومی، مطلوبیت استفاده از آن را افزایش داده و موجب رضایتمندی شهروندان می‌شود.

به گزارش قلم پرس، وحید نواداد توزیع کارت‌خوان‌های سیار به رانندگان تاکسی را گام مهمی در زمینه هوشمندسازی حمل و نقل عمومی دانست و گفت: تجهیز تاکسی‌ها به دستگاه کارتخوان، موجب رضایتمندی متقابل مردم و رانندگان تاکسی شده و مشکل پرداخت کرایه‌ها را حل می‌کند.

وی افزود: ارتقای کیفیت ارائه خدمات به مردم، تسهیل در پرداخت، کاهش زمان سفر، پیش‌بینی‌پذیری سیستم حمل و نقل عمومی و قابلیت برنامه‌ریزی برای شهروندان، از جمله دستاوردهای هوشمندسازی است که مطلوبیت نهایی استفاده از حمل و نقل عمومی را افزایش می‌دهد.

عضو شورای ترافیک استان ادامه داد: با افزایش مطلوبیت استفاده از حمل و نقل عمومی، مردم رغبت بیشتری برای استفاده از مدهای حمل و نقل عمومی خواهند داشت که ضمن کاهش و کنترل ترافیک، آلودگی هوا را نیز کاهش داده و از هدررفت سوخت جلوگیری خواهد کرد.

نواداد، عزم معاونت حمل و نقل شهرداری برای هوشمندسازی حمل و نقل عمومی را جدی توصیف کرد و گفت: روند هوشمندسازی در این دو حوزه ادامه خواهد داشت.