بررسی احداث جایگاه‌های تک‌سکوی سوخت در تبریز/ تسریع در تشکیل صندوق ذخیره سرمایه‌گذاری
بررسی احداث جایگاه‌های تک‌سکوی سوخت در تبریز/ تسریع در تشکیل صندوق ذخیره سرمایه‌گذاری

[ad_1] در اولین جلسه هیئت عالی سرمایه‌گذاری شهرداری تبریز طی سال‌جاری، وضعیت مجتمع تجاری جواهر و احداث جایگاه‌های تک‌سکوی سوخت مورد بحث و بررسی قرار گرفت. به گزارش قلم پرس،از تبریز، یعقوب هوشیار شهردار تبریز در این جلسه اظهار کرد: باید به نسبت‌ سهم خود در هیئت امنای مجتمع تجاری جواهر حضور داشته باشیم و […]

[ad_1]


در اولین جلسه هیئت عالی سرمایه‌گذاری شهرداری تبریز طی سال‌جاری، وضعیت مجتمع تجاری جواهر و احداث جایگاه‌های تک‌سکوی سوخت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، یعقوب هوشیار شهردار تبریز در این جلسه اظهار کرد: باید به نسبت‌ سهم خود در هیئت امنای مجتمع تجاری جواهر حضور داشته باشیم و مدیریت این مجتمع  به صورت واحد باشد.

وی افزود: بدون توجه به نوع فعالیت اصناف در مجتمع تجاری جواهر،  باید ۱۰ درصد آن به حوزه کتاب و کتابخوانی اختصاص داده شود چرا که چنین اقدامی بازخورد اجتماعی مطلوبی خواهد داشت.

شهردار منطقه ۲ تبریز نیز در این باره گفت: با توجه به اینکه پروژه جواهر به حال خود رها شده و روز به روز از بین می‌رود، ساماندهی آن در دستور کار قرار گرفته و اعتبارگذاری برای بحث تعمیرات و خروج سازمان فرهنگی و هنری از آنجا مواردی بودند که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

موسی علی‌پور زنوزی افزود: می‌توانیم برندهای مختلف، انتشارات بزرگ کتاب و یا برندهای ورزشی را در آنجا مطرح کنیم.

وی افزود:  شهرداری تبریز در حال حاضر ۱۷ مغازه در مجتمع تجاری جواهر دارد و یکی از سهامداران عمده این مجتمع است.

رییس کمیسیون گردشگری، سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر نیز در این جلسه گفت: از اولین روزهای آغاز به کار شورای ششم شهر از مجتمع جواهر بازدید کرده و جلسه‌ای با مالکان آنجا برگزار کردیم که همه آنها خواستار ساماندهی وضعیت موجود این مجتمع بودند.

حجت‌الاسلام سید کاظم زعفرانچیلر افزود: پیشنهادی در رابطه با استقرار برندهای معروف در مجتمع تجاری جواهر مطرح شده است که یک سال به صورت رایگان در آنجا حضور داشته و موجب رونق این مرکز شوند.

وی اضافه کرد: اتحادیه صنف موبایل حاضر به تعمیر این مجتمع است و می‌توانیم در کنار کتاب برای رونق این مرکز از اتحادیه صنف موبایل نیز بهره مند شویم.

در دستور جلسه اول هیئت عالی سرمایه گذاری پس از بررسی موضوع مجتمع جواهر توسط حاضرین، مقرر شد نماینده اتحادیه صنف موبایل نیز نظر هیئت مدیره این اتحادیه را در این خصوص جویا شود و سپس تصمیم‌گیری لازم انجام گیرد.

دستور دوم هیئت عالی سرمایه گذاری در خصوص احداث جایگاه‌های تک‌سکوی سوخت در سطح شهر بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

یعقوب هوشیار، شهردار تبریز در این خصوص گفت: چند فاکتور در احداث این جایگاه‌ها باید در نظر گرفته شود که اولین آن این است که ما حداکثر پیشنهاد برای اخذ مجوز احداث را بدهیم و در کنار آن باید مطمئن شویم که فضای سبز شهری از بین نمی‌رود.

وی افزود: در فاز اول می‌توانیم با اخذ مجوز ۱۶ سکو و استقرار آنها در مناطق دهگانه و سازمان هایی نظیر پسماند و میادین نیاز اولیه خود را رفع کنیم.

وی ادامه داد: نحوه تعامل ما باید به گونه‌ای باشد که ماهانه درآمد خود را داشته باشیم و اولویت واگذاری نیز با جایگاه‌داران باشد.

هوشیار تأکید کرد: تا یک ماه آینده موضوع اخذ مجوز برای احداث جایگاه‌های تک‌سکو را بررسی کرده و اقدامات لازم در این خصوص را انجام دهید.

رییس کمیسیون گردشگری، سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر نیز در این خصوص گفت: قبل از کرونا در تبریز روزانه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار سفر اتفاق می‌افتاد که یک درصد آن مربوط به سوختگیری بود.

حجت‌الاسلام سیدکاظم زعفرانچیلر افزود: به لحاظ مکان‌یابی ما مجتمع‌های کلان مسکونی داریم که می‌توانیم در آن محل‌ها جایگاه‌های تک‌سکو و  تک‌ناظره احداث کنیم.

وی افزود: شهرداری تبریز می‌تواند در قالب یک شرکت اقتصادی در این حوزه ورود کند و حسن این کار این است که مقاومت‌های موجود در برابر سرمایه‌گذاران، در مقابل شهرداری رخ نمی‌دهد.

مقرر شد این موضوع به صورت کارشناسی بررسی و در دستور جلسه آتی قرار گیرد.

شهردار تبریز در این جلسه همچنین بر تسریع تشکیل صندوق ذخیره سرمایه‌گذاری تأکید کرد و گفت: این صندوق باید تاقبل از پایان سال تشکیل یابد.

انتهای پیام/


[ad_2]