بردیف: مادربزرگم در  ایران متولد شده و ریشه ایرانی دارم / پول جذب علی دایی را نداشتیم
بردیف: مادربزرگم در  ایران متولد شده و ریشه ایرانی دارم / پول جذب علی دایی را نداشتیم

قربان بردیف سرمربی تیم فوتبال تراکتور می‌گوید مادربزرگش در ایران متولد شده و بر این اساس در ایران خارجی به حساب نمی آید. به گزارش فارس از تبریز، قربان بردیف در ابتدای گفت‌و‌گو با رسانه رسمی باشگاه تراکتور اظهار داشت: مادربزرگم در ایران متولد شده است و به نوعی خارجی به حساب نمی‌آیم و ریشه […]



قربان بردیف سرمربی تیم فوتبال تراکتور می‌گوید مادربزرگش در ایران متولد شده و بر این اساس در ایران خارجی به حساب نمی آید.

به گزارش فارس از تبریز، قربان بردیف در ابتدای گفت‌و‌گو با رسانه رسمی باشگاه تراکتور اظهار داشت: مادربزرگم در ایران متولد شده است و به نوعی خارجی به حساب نمی‌آیم و ریشه ام ایرانی است.

بردیف بهترین خاطرات دوران فوتبالی‌اش را در شوروی سابق گذرانده است. وی در این رابطه می‌گوید: هدفم در دوران بازیگری بازی برای تیم ملی روسیه بود ولی بزرگترین هدفی که توانستم به آن دست پیدا کنم حضور در تیم المپیک روسیه بود.

بردیف همچنین در خصوص خداحافظی خود از فوتبال در سال ۱۹۸۶ و بازگشت دوباره اش به دوران بازیگری در سال ۱۹۹۳ عنوان داشت: یک بازی در پست بازیکن – مربی بازی کردم. تیم غیرت قزاقستان به علت مشکلات مالی فقط ۹ نفر بازیکن در اختیار داشتند که مجبور شدم به همراه مربی تیم به عنوان بازیکن وارد زمین بازی شویم.

وی درباره حضور خود در تیم تراز تصریح کرد خاطرات بسیار خوبی برای من به جا مانده است. ما همراه با تیم کار های خیلی زیادی را برای استان جامبور که شهر تراز در آن جا قرار دارد انجام دادیم. همچنین تیم تراز را در آن مقطع زمانی از رده ی دهم به رده ی دوم آوردیم.

بردیف افزود: پس از دوران حضورم در تراز جهت شرکت در مدرسه عالی مربیگری فوتبال روسیه راهی مسکو شدم. هر بازیکن خوبی نمی‌تواند مربی خوبی باشد و استاندارد‌های بسیار زیادی برای تبدیل شدن به یک مربی خوب و مطلوب لازم است و به نظرم این موضوع درونی است و از قلب و روح یک نفر به وجود می آید.

سرمربی تراکتور درخصوص وضعیت روبین‌کازان در دوران حضورش در این باشگاه نیز گفت: آن زمان شهردار روبین کازان با تصمیمی شجاعانه دست به انتخاب سرمربی بی نام نشانی مانند من زد و هدفشان از انتخاب من به عنوان سرمربی این بود که بتوانم این تیم را به لیگ برتر بیاورم و پایه سازی کنم که فکر می کنم ما در آن زمان به هر دو هدف دست یافتیم.

بردیف در خصوص حضور ده ساله خود در روبین کازان و تبدیل این تیم از یک تیم معمولی به تیم مدعی ادامه داد: من اول از همه تشکر می‌کنم از شهردار شهر  اساکوف و  شایمیر رییس جمهور تاتارستان. در هنگام آمدن من در تیم روبین کازان، این تیم خوب بازی نمی ‌کرد و این دو فرد از من حمایت می‌کردند تا در نهایت موفق شدیم روبین‌کازان را از یک تیم معمولی به یک تیم مدعی تبدیل کنیم.

سرمربی روسی درباره شب به یاد ماندنی نیوکمپ و پیروزی روبین‌کازن در مقابل آبی و اناری‌های شهر بارسلون نیز عنوان کرد: آن شب خیلی خوشحال بودم. برای تماشاگران، بارسلونای آن زمان بارسای بسیار خوبی بود و بهترین بازیکنان فوتبال جهان در آن حضور داشتند و البته سرمربی توانمندشان پپ گواردیولا. بسیار حس خوبی داشتم برای تماشاگرانمان، آنان احساس خوبی از شکست دادن یک تیم قدرتمند داشتند.

ما در آن سال دیدار برگشت مقابل بارسلونا را با تساوی پشت سر گذاشتیم و همه این تصور را داشتند که بارسلونا در دیدار برگشت با اختلاف ما را شکست خواهد داد اما این اتفاق نیافتاد. سال بعد باز هم برابر بارسلونا بازی کردیم که در کازان بازی با نتیجه یک بر یک مساوی به پایان رسید و این یکی از خاطرات خوبی است که من به یاد دارم. شاید اولین مسابقه که ما در مقابل بارسا بازی کردیم فکر نمی کردند که ما بتوانیم به این شکل بازی را پیش ببریم. ولی دیداری که در کازان بدون گل به پایان رسید، بارسایی ها برای پیروزی آمده بودند و سال بعدش که ما در برابر بارسلونا یک بر یک مساوی کردیم، بسیار جدی برای کسب پیروزی آمده بودند ولی نکته ی جالبی که وجود دارد در تمام مصاحبه هایی که انجام میدهم همواره از بازی مقابل بارسلونا سوال می‌پرسند. با توجه به اینکه ما در برابر تیم‌هایی مانند اینتر، چلسی و… نیز با پیروزی میدان را ترک کردیم اما همواره از بازی مقابل بارسلونا صحبت می‌شود.

سرمربی ترکمن‌الاصل درخصوص شناخت خود درباره فوتبال ایران قبل از آشنایی با سردار آزمون هم توضیح داد: زمانی که من سرمربی تیم قزاقستان بودم یک بار برای شرکت در تورنمنتی در اصفهان به ایران آمدم. بسیار علاقه‌مند شدم و از فعالیت‌های علی دایی خوشم آمد. ما حتی خواستیم ایشان را جذب کنیم اما در آن زمان به علت وضعیت مالی خودمان این امر محقق نشد. همچنین بازیکن بسیار خوبی به نام علی کریمی هم حضور داشت که کل ورزشگاه را تهییج می کرد و ما از حضور پر تعداد تماشاگران متعجب بودیم.

قربان بردیف در خصوص کشف استعداد سردار آزمون و تجربه کار با این بازیکن نیز گفت: ما یک تورنمنتی در سنت پترزبورگ به همراه یک گروه استعداد‌یاب که جهت استعداد یابی در این تورنمنت‌ها حضور پیدا می‌کردند، داشتیم. در خصوص یک بازیکن ایرانی اطلاعاتی را جمع آوری کردند و من پس از تماشای فیلم بازی سردار اعلام کردم که این بازیکن را می‌خواهم و وقتی که به کازان آمد بازیکن با استعداد و جوانی بود و وظیفه ما این بود که بتوانیم کیفیتش را بهتر کنیم.

وی افزود: من از این موضوع بسیار خوشحال هستم که سردار حرف های ما را جدی گرفت. سردار همواره خوب و پر قدرت تمرین می کرد و فکرش پیاده کردن تصمیمات ما در زمین بود. آزمون الان در مسیری قرار گرفته که میتواند یکی از بهترین بازیکنان جهان شود او حالا به اوج رسیده و یک حرکت انفجاری کافی است که کامل تر شود.

نظر بردیف در خصوص علیرضا حقیقی، سعید عزت‌الهی و رضا شکاری که با آن ها کار کرده چنین است: من زمانی که به تهران آمدم سعید عزت‌الهی برای دیدن من آمد. من با سعید عزت الهی رابطه خیلی خوبی دارم و فکر میکنم هر سه نفر این بازیکنان، بازیکنانی بسیار خوب با قابلیت بالا هستند و بین بازیکنان جوان ایرانی نفراتی حضور دارند که قابلیت های بسیار بالایی دارند و فکر میکنم ایران با این بازیکنان میتواند در سطوح خیلی بالایی فوتبال بازی کنند.

سرمربی سابق روستوف در خصوص حضور در این تیم نیز تصریح کرد: وقتی روستوف به من پیشنهاد داد، این تیم در قعر جدول قرار گرفته بود و من در مقطعی به عنوان بازیکن در این تیم حضور داشتم و به هر حال در قلب من بود و نمی‌توانستم به این تیم نه بگویم و قبول کردم. خدا با ما یار بود تا آن چیزی را که می‌خواهیم اتفاق بیفتد و من بابت این اتفاق بسیار خوشحال هستم که توانستیم حال هواداران این تیم را خوش کنیم. من همان زمان یک پیشنهاد دیگری هم داشتم و به خاطر همین جای خودم را به دستیارم دادم و حضور من در تیمی دیگر محقق نشد و با توجه به اینکه از کادر فنی، بازیکنان و هواداران خداحافظی کرده بودم، برگشت من جالب نبود.

انتهای پیام/۶۰۰۱۷/ی