برجام هیچ خاصیتی برای ما ندارد مگر اینکه به رفع تحریم‌ها بیانجامد 
برجام هیچ خاصیتی برای ما ندارد مگر اینکه به رفع تحریم‌ها بیانجامد 
امام جمعه تبریز گفت:برجام هیچ خاصیتی برای ما ندارد مگر اینکه به رفع تحریم‌ها بیانجامد و بدون این موضوع، برجام و بازگشت آمریکا به برجام معنی ندارد و پوچ خواهد بود. 

به گزارش قلم پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه و در جمع نمازگزاران مصلای اعظم امام خمینی(ره) به توهم حداکثری بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا اشاره کرد و اظهار داشت:  بایدن در حال حاضر با ساختار چند بعدی از تحریم‌ها علیه ایران مواجه است چراکه ترامپ از برجام خارج شد و هزینه تشدید تحریم و خروج از برجام را به جان خریده است و به عبارت دیگر ترامپ کار بایدن را راحت کرده است و حالا بایدن نه تحریم جدید می‌تواند وضع کند که هزینه‌ای برای آنها داشته باشد و نه علاقه‌ای برای رفع تحریم‌ها دارد.

بایدن به خیال خود می‌خواهد ایران را در حالت انتظار قرار دهد

وی با بیان اینکه بایدن در اعلام سیاست‌های خود تاخیر می‌کند تا به خیال خود ایران را در حالت انتظار قرار دهد، گفت: برنامه بایدن این است که بعد مدتی با توهم،چند تحریم بی‌اثر را رفع کند و در آخر یک امتیاز به ایران دهد و سپس با این امتیازدهی به برجام برگردد و در نهایت برجام دو و سه را مطرح کرده و شرط ‌گذاری را برای برجام‌ها اجرا کند.

امام جمعه تبریز افزود: آمریکا می‌خواهد به بهانه امتیارات ناچیز برای واداشتن ایران به انفعال، به اجماع‌سازی در اروپا و شورای امنیت و آژانس روی آورد.

 هیچ کسی حق ندارد ضعف و وادادگی در رفتار خود بروز دهد

وی با اشاره بر موضع ایران در شرایط فعلی گفت: در شرایط کنونی و در مواجهه با این شرایط، از تمام مسوولان ارشد، میانی،رسانه‌ها و نخبگان کشور باید یک صدای واحد شنیده شود و هیچ کسی حق ندارد علامتی از ضعف و وادادگی در رفتار خود بروز دهد که موجب جسارت دشمن شود، در این میان مسوولان نقش اول را دارند.

برجام هیچ خاصیتی برای ما ندارد مگر اینکه به رفع تحریم‌ها بیانجامد

نماینده ولی‌فقیه در استان بیان داشت: طبق فرموده رهبر حکیم انقلاب، برجام هیچ خاصیتی برای ما ندارد مگر اینکه به رفع تحریم‌ها بیانجامد و بدون این موضوع، برجام و بازگشت آمریکا به برجام معنی ندارد و پوچ خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر آمریکا تحریم‌ها را برداشت، برجام هم به حالت سکون خود برمی‌گردد و آمریکا می‌تواند با این شرایط به برجام برگردد و مذاکرات فقط و فقط و در موضوعات هسته‌ای و در قالب ۱+۵ باشد.

مذاکرات دو جانبه بین ایران و آمریکا منتفی است

امام جمعه تبریز گفت: مذاکرات دو جانبه بین ایران و آمریکا منتفی است البته ما نتیجه شیرین خنثی‌سازی تحریم در صنایع دفاعی را چشیده‌ایم و الان در خنثی‌سازی تحریم اقتصادی هستیم، از این‌رو از مسوولان و دست‌اندرکاران می‌خواهیم تا در اجرای رهنمودها و فرماندهی، از این مسیر و خطوط ترسیمی معظم‌له خارج نشوند.

ابراز تاسف از عدم تصویب کلیات طرح شفافیت  آراء

وی در ادامه خطبه‌ها با ابراز تاسف از عدم تصویب کلیات طرح شفافیت  آراء، گفت: این طرح  با ۱۵۳ رای موفق و ۶۳ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع از دستور جلسه خارج شد و فقط ۳ رای می‌خواست تصویب شود، از این‌رو ضمن احترام به رای آرای مخالف، از ۱۵۳ نماینده که برای طرح شفاف‌سازی آرای نمایندگان اقدام کردند، تقدیر و تشکر می‌کنیم.

خطیب نماز جمعه تبریز خاطرنشان کرد: البته رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح کرده است که این طرح با رد ایرادات احتمالی دوباره به مجلس باز می‌گردد.

ساخت سریال شهید باکری و جلال ۲

وی در ادامه به دو رویداد فرهنگی فاخر تبریز از جمله ساخت سریال شهید باکری و جلال ۲ اشاره کرد و گفت: بنده از نزدیک به پشت صحنه است دو سریال رفته و از نزدیک با عوامل این سریال‌ها صحبت کردم که به حق هر دو سریال نکات آموزنده دارد.

 آل‌هاشم افزود: سریال جلال ۲ توسط صدا و سیمای استان ساخته می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ۲۲ بهمن گفت: اگر ۲۲ بهمن را گرامی می‌داریم، باید برکات این انقلاب از جمله استقلال نظامی، فرهنگی را در نظر بگیریم و آنها را هم مطرح کنیم.

امام جمعه تبریز در تکریم استقلال فرهنگی انقلاب اظهار داشت:توجه کنیم که کجا بودیم و الان کجا هستیم. حقوق اقلیت‌ها در این نظام رعایت می‌شود و انتخابات‌ها به عنوان مردم‌سالاری در دنیا اثر می‌گذارد.

وی افزود: ایران در این ۴۲ سال رتبه‌های خوبی در ار عرصه‌های مختلف به خصوص رشد علمی، ریشه‌کنی بی‌سوادی در ایران، مقایسه آمار تولیدی ایران قبل و بعد از انقلاب، کسب رتبه نخست انتشار مقالات برتر،کرامت بانوان و …را به ارمغان آورده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت:امسال راهپیمایی ۲۲ بهمن به صورت خودرویی انجام می‌گیرد.