با وجود زوج های بیشمار در صف، اجرای وام ۱۰ میلیون تومانی بعید به نظر می رسد
با وجود زوج های بیشمار در صف، اجرای وام ۱۰ میلیون تومانی بعید به نظر می رسد

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود زوج های بیشمار در صف دریافت وام ۳ میلیونی ازدواج، اجرای وام ۱۰ میلیون تومانی بعید به نظر می رسد. به گزارش قلم پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سلمان خدادای با اشاره به نامعلوم بودن سرانجام پرداخت وام ۱۰ میلیونی ازدواج اظهار داشت: با وجود […]

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود زوج های بیشمار در صف دریافت وام ۳ میلیونی ازدواج، اجرای وام ۱۰ میلیون تومانی بعید به نظر می رسد.

به گزارش قلم پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سلمان خدادای با اشاره به نامعلوم بودن سرانجام پرداخت وام ۱۰ میلیونی ازدواج اظهار داشت: با وجود زوج های بیشمار در صف دریافت وام ۳ میلیونی، پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی از سوی بانک ها که قانون شکنی را از دیرباز بلد بوده اند، امری غیر ممکن به نظر نمی رسد.

وی با بیان اینکه متاسفانه نظام سیستم بانکی در کشور فلج است، افزود: با وجود تصویب قانونی وام ۳ میلیونی، خرید خودرو، خرید کالا و … متاسفانه در دوره های مختلف شاهد قانون شکنی بانک ها در اجرای کامل قانون های مصوب شده بوده ایم بنابراین با وجود پیشینه موجود در خصوص عملکرد بانک ها، چشممان از اجرا و پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی آب نمی خورد.

خدادادی ادامه داد: حتی اگر بانک مرکزی در اجرای وام ۱۰ میلیونی مصمم باشد ، بانک های زیر مجموعه از پرداخت وام سرباز زده و دستور مصوب شده را نادیده می گیرند .

وی با بیان اینکه هیچ گونه نظارتی بر قانون شکنی بانک ها انجام نمی شود ،تصریح کرد: اگر از همان ابتدا با بانک تخطی گر در خصوص عدم اجرای قانون مصوب شده برخورد جدی صورت می گرفت قطعا مسئولان نیز بدلیل ترس از اخراج و تبعات حاصل از آن ، زیر بار قانون شکنی نمی رفتند.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم تمکین به اجرای قانون در جامعه و میان مسئولان به گونه ای فرهنگ سازی شود که با تصویب یک قانون ، مردم به اجرای صد در صدی آن ایمان داشته باشند.