باید بدون شعارزدگی و خود کم‌بینی کشور را با تکیه بر امید بسازیم
باید بدون شعارزدگی و خود کم‌بینی کشور را با تکیه بر امید بسازیم

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: باید بستری را فراهم کنیم تا دانشجویان در حوزه مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی ورود جدی داشته باشند. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، حسن قاضی‌زاده هاشمی در اختتامیه اولین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که در مجتمع تفریحی وزارت بهداشت در […]

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: باید بستری را فراهم کنیم تا دانشجویان در حوزه مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی ورود جدی داشته باشند.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، حسن قاضی‌زاده هاشمی در اختتامیه اولین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که در مجتمع تفریحی وزارت بهداشت در ساری برگزار شد، گفت: دانشجویان در ابتدا باید به درس خود بپردازند و از تجارب پزشکی نیز بهره گیرند.

وزیر بهداشت و درمان با اشاره به اینکه دانشجویان علوم پزشکی با درد و غم مردم در ارتباط هستند، تصریح کرد: ایران از نظر جغرافیایی و ضریب هوشی، تعداد دانشمندان و متخصصان پشتوانه خوبی برای پیشرفت دارد.

وی با بیان اینکه دنیا برای پیشرفت نیازمند ایران است و ما نیز باید تدبیر کنیم تا منافعی برای کشور حاصل شود، عنوان کرد: باید بدون شعارزدگی و خود کم‌بینی کشور را با تکیه بر امید بسازیم.

این مسئول با اشاره به اینکه آینده ایران بسیار درخشان بوده و بارقه‌های امید نیز در حال ظهور است، تصریح کرد: امیدواریم با درایت دکتر ظریف و همکارانشان و حمایت مقام معظم رهبری که اگر نبود به این موفقیت‌ها دست نمی یافتیم، کشور به قله‌های پیشرفت راه یابد.

هاشمی با بیان اینکه دانشجویان در معرض آسیب‌های مختلف هستند و باید خودشان را محافظت کنند، اظهار کرد: مدام از تریبون‌های مختلف، شاهد ترویج محصولات فرهنگی مختلف هستیم اما خدا در قرآن راه هدایت را از گمراهی مشخص کرده تا بهترین انتخاب را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شما دانشجویان نسلی هستید که همه چیز در اختیار شما است و باید بهترین‌ها را انتخاب کنید، افزود: شبکه‌های اجتماعی با ارایه فرهنگ‌های مختلف بر نسل ما تاثیر گذار هستند و دانشجویان باید از محصولات فرهنگی بهره ببرند که سبب عزت نفس و آرامش شود.

وزیر بهداشت و درمان گفت: دانشجویان باید نسبت به آینده مملکت حساس باشند و بدانند که در دوران دفاع مقدس ۸۱ درصد از دانشجویان زیر ۲۵ سال بودند که برای دفاع از ارزش‌های دینی به میدان نبرد رفتند.

وی افزود: این دنیا فرصتی برای اثرگذاری است و کسی که در خانواده شهر و منطقه و جهان موثرتر باشد موفق‌تر است.

هاشمی با اشاره به اینکه دانشجو و دانشگاه شرایط خاصی دارد و برخی در قضاوت و سخن گفتن درباره دانشجو دقت کنند، افزود: باید بدانیم چه بخواهیم یا نخواهیم آینده کشور در اختیار دانشجویان است و باید از فرصت‌های به وجود آمده بهره گرفت و با آماده کردن بستر و زمینه‌های مختلف به کشف استعدادها کمک کنیم.

وی افزود: دانشجویان بدانند همیشه در معرض آسیب هستند و دانشجویان به دلیل شور و حرارتی که دارند باید از خود مراقبت کرده و بندگی غیر خدا را نپذیرند.

وزیر بهداشت عنوان کرد: پاک کردن صورت مسئله جواب رسوخ انواع محصولات مسموم در جامعه نیست بلکه باید بستری را فراهم کنیم تا دانشجویان در حوزه مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی ورود جدی داشته باشند.

وی در پایان گفت: امید است سال آینده دختران و پسران با چندین برابر در رقابت‌های ورزشی شرکت کنند و در چندین نوبت در مناطق مختلف این المپیاد برگزار شود.